Invigningen av Nya Marieberg Galleria

Dagen igår var toppen, anledningen till att jag inget skrev - var att jag var så galet trött och öm i fötterna efter allt omkringspringande i den nya gallerian. De har verkligen fått ten att Anders Lundininne, jag gillar det. Sen att Anders Lundin satt på scenen och sjöng litegrann varje timme, kan jag känna var lite smålöjligt. Men trots att det var han, så tyckte jag ändå att det var väldigt mysigt att man hörde livemusik vissa stunder. Mer sådant.

Det roligaste var nog att jag och Anna blev som barn på nytt när vi stod där i kön innan avspärrningarna klipptes. När Anders Lundin sa att SNART släpps ni in. Och avspärrningen klipptes, och vi tog varandras händer och sprang för att ansluta oss till den tryckande massan i dörren. (Det var precis som i Confessions of a shopaholic, när det är en slutföräljning (?) och iviriga tjejer står utanför och bara väntar på att dörarrna ska öppnas - sen kastar sig alla in på en gång när de väl gör det. Precis så var det...)


Innan insläppet fylldes luften av confetti. Allt för en lite mer exklusiv känsla. Och faktiskt, så kändes det exklusivt. (Mobilbild)

Tillslut nådde vi fram till de som delade ut presentpåsar, och fick varsin. Vilken besvikelse det hade varit om vi inte hade fått någon!

Dock innehåll inte presentpåsen väldigt mycket kul, egentligen. Men lite presentkort på diverse butiker, nyckelband med butikers logga, chokladbitar, några små testprodukter för hår och för hud, en shoppingpåse, och lite mer såna där små, små saker. Det vore pinsamt att lägga upp bild på det i bloggen - för det skulle då jämföras med exklusiva goodiebags som ni alla fått se på andra håll runtom i bloggvärlden, det här är inte riktigt jämförbart.

En trevlig lunch på Pacos. Och därefter 5 timmars springande i diverse affärer. Underbara rea-erbjudanden i ALLA butiker. Men det enda jag kom därifrån med var en ny mascara och en pincett. Visst är det bra att jag lärt mig att inte slösa med pengar - men för tusan - jag behöver ju nya kläder, varför kan jag då inte unna mig att hitta något jag gillar?


På kvällen fikade jag med Anna T på Bara Vara. Underbara människa, vad jag tycker om dig.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Herregud vad folk det var! Jag fick inte en lugn stund på praktiken. Varken i torsdags eller fredags. Haha :)

2009-08-31 @ 18:13:33
URL: http://emeliekihlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0