En svagt vinterrosa himmel

Solen lämnar himlen svagt vinterrosa och stjärnor och ljus lyser upp mörkret inifrån sin plats i fönstren. Frosten pryder sin plats på marken och gör att världen gnistrar i solens strålar, och över vattenpussarna har en tunn hinna is lagt sig tillrätta. Någons ord på bussen, sprider ryckningar i mungipan hos många och kärleksfyllda ögonkast stiger i luften omkring och syns tydligare än någonting annat.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: fanny

det måste vi. för jag saknar dig mest. jättemycket gumman. va underbart att få krama om dig igen <3 ring mig. puss

2009-12-02 @ 16:15:51
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Men åh, jag blir helt jagvetintevad av dina fina ord!! Jag är himla glad att ha dig som läsare! Puss!!

2009-12-02 @ 18:52:48
URL: http://enoughisenough.blogg.se/
Postat av: malin

Vintern är bra fantastisk ändå! Åh!



Världen är emot mig på så vis att all min ork är som bortblåst och ingenting går vägen. Jag är klantigare än någonsin och saker och ting händer runt omkring mig som får mig att vilja sätta mig ner på marken och skrika och spy.

Dock är saker och ting på bättringsvägen och jag är lite gladare nu. Fast på ett lite melankoliskt vis. Jag har fått lite nya vänner de senaste veckorna, varav en har alldeles fantastisk musiksmak och har introducerat mig till en del nytt. Dessutom är det inte långt till jul och de har satt ljusslingor i träden i parken och en stor gran på torget. Dock har inte julstämningen riktigt infunnit sig i hjärtat än, men det kommer nog...

Beslutet att flytta hem är grundat på mitt bristande intresse för programmet jag började på i höstas. Jag har insett att naturprogrammet kanske inte var något för mig och sedan jag flyttade hit har jag bara mått ganska dåligt hela tiden. Självklart kommer jag att sakna en del saker här, men en rolig utbildning är viktigare för mig än att bo kvar här. Så förhoppningsvis kommer jag efter jul att börja läsa estet bild och form istället på Schillerska, en skola med så fin arkitektur så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Att flytta hem till mina föräldrar igen känns sådär och jag tror det kommer bli konstigt att bo hemma efter att ha bott själv ett tag, men jag tror att det kommer bli bra. Och blir det inte bra tror jag att jag får fundera på det senare. Ta saker i tur och ordning liksom och se vad som händer. Och jag har saknat Göteborg och mina gamla vänner så mycket...



Åh, vad underbart att allt går bra för dig! Jag läser ju din blogg hela tiden och allt du skriver får mig att le. Jag är så glad att du mår bra! Och julen ja! Och när fyller du år? Åh, jag längtar efter pepparkakor och glögg! Och alla ljus och kanske förhoppningsvis lite snö... Jo, vintern är fin.



Massa kärlek ♥

2009-12-02 @ 22:32:23
URL: http://svagstyrkeskratt.blogspot.com
Postat av: malin

Och förlåt att alla mina kommentarer blir till långa brev... Jag lärde mig aldrig skriva saker kortfattat.

Puss

2009-12-02 @ 22:33:58
URL: http://svagstyrkeskratt.blogspot.com
Postat av: malin

Jag kan skriva ett brev till dig om du vill det :)

2009-12-02 @ 23:50:23
URL: http://svagstyrkeskratt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0