Min julafton, 2009

Jag är åter i min barndoms vita skogar, i mina tonårs lila rum. Hemma hos mamma och pappa. Det vankas julafton imorgon, och klapparna ligger redo under granen. I brist på röda kläder, ska jag sminka mig fint till morgondagen på jobbet. 7.30 - 13.00 ska jag vara hos pensionärerna och hoppas att jag kan förgylla en del av deras julafton. Dela julklappar till dem, servera tomtegröt. Och ge en liten julklapp till min arbetskamrat Sofie. Tror det kan bli en mysig julafton, efter jobbet återvänder jag hit och äter julmat och myser framför ett obligatoriskt Kalle Anka, därefter öppnas klappar.

Hur spenderar ni er julafton?

© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det låter som en fin julafton. Hoppas det var det också. :)

2009-12-27 @ 23:41:33
URL: http://malinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0