Till en obesökt stad

Min gårdag var precis som en dag ska vara - fantastisk. Jag träffade Sofia och hennes Kalle på stan. Vi startade träffen med att äta på Supreme, därefter startade jakten på en oknuten fluga - varenda herrbutik var vi inne i, det enda som fanns var mönstrade, svarta eller vita oknutna... När vi gett upp jakten gick vi till café Java och åt en fantastisk kolakaka. Jag blev medbjuden på ett fantastiskt nyårsfirande med tjusig klädkod mm i Kalmar, och ännu mer började jag ångra att jag tackat ja till att jobba på nyårsafton. Att komma bort härifrån till en obesökt stad, det vore guld värt i dagens läge!


Genom årets kallaste afton vandrade jag senare genom staden, med klackar som knarrade i snön. På väg till konserthuset för att möta Anna, för att därefter hitta fram till förfesten inför Supertisdag på Satin. Förfesten innebar diverse olika kortlekar, spritsar, fall, utklädnader och allmänna trevligheter. Supertisdag på Satin innebar halva priset i baren hela kvällen (att en bartender under en period har flirtat (!?!) med mig, innebär gratis drinkar...), två härliga dansgolv, minimala toaletter, en insikt om att de flesta tjejer verkar spy rosa (tack och lov ingen spyende Johanna), och en allmänt bra kväll!






Slocknade hemma hos Anna efter att ha ätit flertalet hårda mackor med fantastiskt god cheddarmjukost - kan ha varit det godaste på länge.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Ida

ja det får jag göra, milstolpar är nog bra, delmål så att det inte blir för mycket på en gång... tack för att du finns och alltid uppmuntrar med dina fina ord och peppande kommentarer! hoppas du får ett fint nyår!



puss och kram

<3

2009-12-31 @ 15:41:34
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0