Här sitter jag och känner mig lite lyxig

Jag går omkring och väntar på att den där elektrikern ska ringa, han borde ju komma idag. I skrivande stund sitter jag och äter frukost. 2 hårdkokta ägg, 1 morot och ett glas svart vinbärste. Saknar färskpressad apelsinjuice, det vore otroligt gott och passande.

Det var bland de första gångerna jag kokade ägg. Sjukt svårt med tiden ju. Jag kokade två ägg först, de blev sjuuukt lösa, och det tycker jag är så oerhört äckligt. Sen kokade jag två nya, kokade i vad som kändes en evighet. De blev toppen. Och så lite örtsalt på halvorna. Och te i glas, det är något speciellt att dricka te i glas. Det känns lite lyxigare (om inte koppen man har är otroligt magiskt vacker). Så, här sitter jag och känner mig lite lyxig!

Hur vill ni ha era ägg?

 
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: sofia

8min, brukar vara perfekt!lite "fuktiga" i mitten. men hårda endå. :)

2009-02-10 @ 11:26:13
URL: http://sandstedt.blogg.se/
Postat av: dookie

Håller med föregående talare, fast om jag ska välja hur jag helst vill ha mina ägg, vill jag ha dem befruktade! Haha :P Kunde inte låta bli. De säger ju så i nån film, du vet? Har för mig Richard Gere är med i den. En officer och gentleman, kanske?

2009-02-10 @ 11:35:27
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: fanny

jag tycker också att jag kokar mina ägg i en evighet, haha (: men dom är godast när dom är hårda.. nästan lite gröna i kanten på gulan :$ te i glas ÄR lyx! precis som på café :D

2009-02-10 @ 13:52:34
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag vill ha dem kokta i 7 minuter och där med basta :) Jens vill bara ha 5 och ska alltid krångla till det :P

2009-02-10 @ 17:11:22
Postat av: Johanna

bara 5 minuter - är han tokig? haha! :P

2009-02-10 @ 17:19:22
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0