Lite om helgen, och lite om framtidsrädsla.

Har haft en otroligt bra helg, först umgänge med emlan som kom och sov här efter sin kväll ute. Vi spelade lite yatzy och lite monopol, och bara var. Sen blev det en semla (året sista för min del!) på Hälls, och dit kom Sofia. Fick en liten present av henne i form av en kalender, naturfotografier av en fotograf som hon tycker jag borde söka assistentjobb hos. Ska definitivt kolla upp det. Jag och Sofia handlade lite godis och lite grejer till att göra pizza. Och sen begav vi oss till mig. Det blev pizzabak, yatzy, melodifestival, godis, chips, vin och lite öl. Lite stämsång hann vi med, gamla favoriter från körperioden som jag saknar så otroligt mycket! Och så blev det även en nattlig promenad där vi pulsade fram i snöfallet.

Nu håller jag på och packar för att åka till mina föräldrar en sväng. Ska dricka te, läsa böcker, klappa katten, gå promenader med Mr Nikon och bara vara. Imorgon ska jag åka en sväng in till linde och haka på Sofia och gå på kören en gång, bara för att få sjunga lite och bli glad och varm i magen av det.

Jag har haft ont i magen i några dagar nu. Det är som en molande hungerkänsla, som inte stillas av att äta någonting. Det är ett vagt illamående, som att man inte vet om man är sjuk eller om det är något annat. Men jag har kommit på att det är någonting annat, pengarna börjar synbart rinna iväg, ta slut. Och jag står fortfarande utan jobb. Egentligen är det väl ganska självklart vad det är? Jag är rädd, jag är fullkomligt livrädd för läget. Jag är orolig och mår dåligt över att jag snart måste låna pengar...


  - men oavsett vad, en bra helg!

Nu åker jag hem till mamma och pappa, några inlägg kommer ni få ta del av. Bilder får ni på tisdag kväll eller onsdag, vetinte riktigt när jag åker hem ännu.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0