Tankar på vårtecken

Februari tycks bli snöns månad, det snöar nu, ser jag i gatlyktans sken. Jag klagar inte, det är okej. Om det snöar någon dag då och då, men de flesta dagarna är fyllda med sol och klarblå himmel. Och sen i mars, då kan våren komma. Gröna knoppar, grus, och några enstaka myror som vågar sig fram, tussilagos som sticker upp i dikeskanterna, snödroppar i rabatterna.

Och jag lyssnar på musikallåtar från Les Miserables, Moulin Rouge, Grease och The Phantom of the Opera. Sjunger med, högt. Överröstar vattnet som rinner i rören i min vägg. Överröstar det faktum att min granne har duschat i ungefär 45 minuter.


Ännu en bild från gårdagens promenad i en underbar sol. Skåda: ännu mer snö!

© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0