"Satungar!!!"

Ännu en introduktionsdag avklarad! Och i själva verket är det ju inte så farligt när jag väl är där, så jag vet inte varför jag går omkring med jobbångest egentligen. Imorgon är sista introduktionsdagen, sen när jag börjar "på riktigt" på måndag, då ska jag klara allt själv. Det skrämmer mig lite, men jag ska se till att klara det med glans!

Jag och den andra sommarvikarien som gick med idag, befann oss i ena änden av korridoren, från andra änden av korridoren hörde vi en tant skrika  "Satungar!!!" och hytta lite lätt med näven. Utan anledning. Det var årets första komiska ord från en av gamlingarna. I övrigt är det en sån avdelning där många är dementa och näst intill utan talförmåga. Så, jag kan väl inte säga att man får så jättemycket i utbyte från brukarna, tyvärr!


Nu borde jag diska. Men troligtvis fastnar jag vid bloggläsande en bra stund...
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: rosita

hahahahaha!

satungar! ;D

2009-06-08 @ 18:27:17
URL: http://skarockteady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0