Open Art 2009!

Nu är jag hemma efter en heldag med kameran! Ungefär halv 12 begav jag mig mot stan och ungefär halv 8 var jag tillbaka. Det jag har gjort är att ha fotat, jag har följt Niclas och fotat där han har filmat. Uppsättningen av 2009's Open Art. Det hela är uppbyggt av förvirring. Hela dagen har varit ganska förvirrad. Och nu ska jag fortsätta med arbetet någon timme ungefär, välja ut bilder, redigera lite och sedan ladda upp på servern. Måste bara lyckas komma på vad konstnärerna heter... Vilket är en otroligt bra fråga!








Här är lite av arbetet för att få saker och ting på plats. Senare kommer en uppdatering med dagens klarheter, saker hur de ser ut när de hamnat på sin plats, några av "statyerna" som sattes upp under gårdagen. Med mera, med mera. Dyk in lite senare så får ni se mer av det goda.


Själv tycker jag att Örebro borde vara utsmyckat med konst året runt, istället för endast en period som varar några månader bara. Örebro behöver färg och kreativitet. Men jag är glad att vi har Open Art, som trots all förvirring bakom, är en väldigt inspirerande och intressant utställning, där mer än 80 olika konstnärer (svenska och utländska) utsmyckar stadens alla områden med sina konstverk.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Karin

Den kostar 1200! Men tänkte pruta ned den till tusen för att jag säkert måste köpa nya strängar till den.



vad kul att du fotat till open art! Får du nå chash för det? Jag älskar för övrigt den där handen, den ser så förbannat äkta ut i hyn :P

2009-06-10 @ 22:09:47
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: Randy

Vilken cool tavla =)

2009-06-10 @ 22:29:33
URL: http://randys.se

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0