Hallelujah

Jag sitter och lyssnar på ett antal olika versioner av låten Hallelujah. En låt jag aldrig slutar tycka om. Första gången jag hörde den var vid ett sista farväl av en väldigt fin person. Att lyssna på låten håller honom vid liv på något sätt. Jeff Buckleys version är den självklara, men det finns otroligt många som gjort låten otroligt vackert även dem. Jag kan inte låta bli att undra ifall jag någon gång kommer ha möjligheten att spela in den...det vore häftigt!

(Klicka på bilden för att höra Hallelujah med Jeff Buckley)
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: t

Glömmde att tacka för din kommentar om min klänning! Jag blev jätte glad! :)

2009-03-07 @ 22:57:42
URL: http://sevendaystova.blogg.se/
Postat av: sofia

håller med,älskar den. fast jag tycker den bästa versionen är den som är med i shrek,med rufus wainwright(då jag började lyssna på den..)

har du hört peter jöback's julversion? den är underbar!

sen gillar jag amanda jensens version också. grymt!

2009-03-08 @ 10:22:00
URL: http://sandstedt.blogg.se/
Postat av: Karin

Hallelujah är verkligen en låt man aldrig lessnar på, jag tycker den är bäst med Rufus Wainwright.

2009-03-09 @ 19:56:45
URL: http://oktoberfrosten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0