Jag saknar mitt gamla jobb...

Vaknade upp till en härligt strålande sol, så jag begav mig ut på en promenad direkt, en promenad till eurostop där jag köpte bananer och äpplen, och sen hemåt igen. Jag böt några ord med Sabina och vi bestämde att vi skulle gå till arbetsförmedlingen tillsammans, och därefter gå till vårat kära gamla jobb. Vi kom dit - och gummidoften slog emot oss.

Kalla mig knäpp och rent allmänt ganska störd - men jag saknade det, fy vad jag saknade mitt gamla jobb. Saknar(?). Komma dit i blå arbetsbyxor, stämpla in, lämna matlådan i kylen, och så gå till mina kära maskiner och börja krångla med dem. Och sitta med roliga människor vid frukost och lunch. Och så den härliga lönen den 25e. JA - jag saknar det. JA - jag önskar att allt bara vänder så snart som det bara är möjligt, för att JA - just i nuläget vill jag tillbaka dit. Jag vet inte vad jag vill plugga, så därför vill jag verkligen itne plugga. Jag vill jobba, och mitt gamla jobb är en utmärkt plats att jobba på under den tid det tar att komma på vad jag vill.


Vi pratade med Håkan och Jesper, Linda och Martin (?), och med Bettan. Otroligt kul att träffa dem alla, speciellt då Håkan och Jesper - det var de jag pratade med allra mest. Henke var på skidresa - otroligt dumt läge. Honom pratades det också mycket med. - Härliga människor.

Efter 40 minuter promenerade vi därifrån, gick till tempo och köpte lite matstuff och gick hem till mig och lagade till quornfile, med couscous, cashewnötter och en liten limesås. Otroligt gott, och det gick på 5 minuter - perfekt!

Nu är jag här igen... Ska kliva iväg till en postlåda och posta utträdesansökan ur mitt fack. Annars ikväll, ska jag diska och städa i köket, ta en dusch, känner för en famn med värme att gömma mig i en stund - men i brist på det får jag gömma mig under täcket, i soffan. Kanske bjuda över Bettan på lite scones. Har ju kvar sen gårdagen, och en stund i mikron så blir de som nya igen!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0