Något händer i mitt liv...

En telefonintervju med en kvinna som är handledare för försörjningsstöd. Bara hennes uttråkade röst orsakade ångest. Tusentals papper ska fixas och man hörde verkligen outtalade ord från henne hela tiden. "Det här ska verkligen inte vara enkelt för dig!" Men oavsett om det är enkelt eller inte, så ska jag fixa det, jag ska ordna alla papper otroligt kvickt och jag SKA få pengar. Kommer bli inskriven på jobbcentrum också. Yay, något händer i mitt liv - även om det är något trist och drygt!


Nu ska jag äta en sen frukost, klura ut vad jag ska bjuda systeryster på när hon och hennes hungriga mage kommer. Och så funderar jag på att gå till skatteverket och fixa en av grejerna på listan över papper. Kanske. Men då måste jag ju fixa till mig, och det känns jobbigt...
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0