Världen raseras utanför mitt fönster

Idag vaknade jag upp av att det lät som att hela världen höll på att rasa samman utanför mitt fönster. Dock var det bara arbetarpojkar på andra sidan gatan som grävde med stor grävmaskin längs med en husgrund, så skopan skrapade emot husgrunden som såklart är av sten. Ett himla liv förde de. Och jag var förvånad att Emlan tycktes sova ostört trots detta oljud och solen som måste ha skapat en bastu vid soffan där hon låg.

Dagen har erbjudit en sväng på stan. Jag böt batteri i min bankdosa, och jag använde lite av ett presentkort till att köpa en kalender (finally), en kalender som man designar lite själv, det finns ingen framsidebild, utan bara plastfickor så att man skapa sin alldeles egna lilla framsida. Köpte även små postit-lappar och såna där otroligt härliga och bra pennor. Efter diverse små inköp så bjöd Emlan mig på mat på La Baguette, den klassiska kycklingbaguetten - som vanligt. Underbart!

Nu ska jag träffa Erica en liten stund, resten av kvällen ska ägnas åt jobbsökning och lite skolspaningar. Ska även fixa till min kalender, och skriva i diverse saker som ligger på gränsen till att trilla ut från det begränsade minne jag tycks ha i mitt huvud.

Solen skiner - och det ger sån energi. Hoppas nu att all snö försvinner, och att solen skiner och skiner, dag ut och dag in!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: E

Låter som en toppendag med en bra vän!! :)

2009-03-25 @ 17:25:24
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: fanny

men åh :$ blir ju helt generad gumman. jag tycker vi påminner om varandra lite. eller det var faktiskt alex som sa det, att vi är lika :)



middagen var trevlig :) och nu är det skönt att vara hemma, jag är en riktig hemma mysare ju :D borta bra, men hemma bäst!



vad ska du göra ikväll hjärtat? har det gått bra för dig idag? :)



massa pussar!

2009-03-25 @ 20:09:48
URL: http://pinkpills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0