Gårdagens pyssel och paj!

Igår begav jag mig till Panduro Hobby för att upptäcka att det var en av få affärer som hade stängt under Kristi himmelfärd. Så jag sms.ade till Rosita och frågade vad jag skulle göra, hon sa då åt mig att cykla till henne, så skulle vi göra paj istället. Och jag satte mig på cykeln och trampade iväg i motvinden. Kom fram, och vi började göra örhängen. Fortsatte med pärlplattor. Gjorde soppa. Fortsatte med fler pärlplattor. Gjorde paj. Gjorde tvål. Spelade monopol. Åt paj. Fortsatte spela monopol. Efter mycket pyssel, mycket monopolspel och en hel del ätande, så var det dags att cykla mot stadsparken för att se Detektivbyrån. Jag har tyckt att Detektivbyrån kör otroligt skön musik. Fram tills igår... då jag insåg att deras musik är fullkomligt fantastisk! Vilken konsert. Och alla luftballonger som seglade omkring ovanför oss. Filtar och det fullkomligt underbara ljudet från synthar och en theremin. Jag lever vidare på gårdagens WOW-upplevelse.









Bild 1: Ofärdig paj
Bild 2: Färdig och halvt uppäten paj
Bild 3: Rositas härliga pärlsamling
Bild 4: Lite av det vi skapade
Bild 5: Detektivbyrån
Bild 6: Rositas mindmap över våran dag




Jag och Maja funderade på utgång. Men viss förkylningsfeeling samt min personliga finanskris (och hennes), fick oss att skippa det denna gång. Kanske var det tur? För i det här vädret skulle snyggheten vara borta innan vi ens kommit halvägs till Stället ikväll. Hoppas bara att det här vädret inte håller sig kvar till imorgon, för då ska jag och Elina cykla, fota, fika och sola. Så det så!

Nu ska jag pyssla. Idag var jag nämligen på Panduro och köpte pärlor och pärlplattor. Så ikväll blir det pyssel, Desperate housewives och inte mycket mer!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Emlan

Vilka fullkomligt undebara örhängen och pärlplattor!!

Jag blev helt förälskad i örhängena längst upp till vänster :D

2009-05-22 @ 18:47:09
URL: http://thepiecesofme.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

ååh mums!

2009-05-24 @ 10:23:18
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Supper

pärlplattor måste vara bland det roligaste som finns att göra!

2009-05-25 @ 13:32:00
URL: http://bauta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0