Hårmodell i juni!

Förutom det bittra med tvättstugan.
(och det ihärdiga regnet och blöta fötter.)
Så har dagen varit väldigt bra. Jag provade en gammal vinröd blus från Gina Tricot som jag inte använt på evigheter, ihop med mina ljusa, stentvättade jeansleggings, och insåg att det var en otroligt klockren kombination. Det, tillsammans med ett matt silveraktigt (?) halsband, blir min outfit på konfirmationen jag ska på på lördag. Det enda som saknas är ett par enkla pumps. Givetvis är de snygga vita som mamma en gång i tiden hade, hemma hos mamma och pappa. Någon som har ett par svarta eller vita, enkla pumps, eller ett par gladiatorsandaler att slänga över mig nu ikväll eller imorgon innan kl 16.30?

När jag var på stan såg jag en lapp i fönstret hos salongen där jag brukar klippa mig.  "Modeller till marknadsafton sökes". Jag klev in och pratade lite med Henke. Det lät lite småläskigt att mitt i den mängd folk som brukar vara den dagen, gå upp på en liten scen och visa upp sig. Men, jag tog tag i mig själv och sa att jag gärna ställer upp. Så, jag blir Henkes modell, och det kommer bli grymt bra!

Första gången jag var hårmodell fick jag håret slingat med orange och lila färg, andra gången hade jag min "hockeyfrilla" och fick då polisongpartiet färgat i violett (om jag minns rätt), och det övriga i rött. I år är inte starka färger på modet, det är snarare lite glamour. Så, jag bad att få behålla det mesta på längden, och det skulle jag få. Sen skulle han lägga en röd ton, och satsa till största delen på stylingen. Trodde han nu. Men det är ju en hel månad kvar... Befinn er på Köpmannagatan den fjärde juni vetja. Spana in mig!  Ska bli grymt kul!

 Såhär såg mitt hår ut efter första gången jag varit hårmodell. Februari 2007.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: - FORZA ROMA *

- så fint hår !

2009-05-07 @ 19:15:15
URL: http://merey.blogg.se/
Postat av: Malin

satan vad läskigt med hårmodell : fast skitskojj också. hoppas det bli snyggt! :D



svar; nämen oh, då ska jag leta reda på det också!! vars finns det nånstans? Eller.. jag kanske ska vara ambitiös och leta reda på det själv x)



och hörreduru tjejen, tack så jättemycket :

2009-05-07 @ 20:17:18
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Elina

Gud vad roligt!!

2009-05-07 @ 20:33:11
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: sofia

oj, det är modigt o vara hårmodell. de kan ju hitta på vad som helst. :O



det på bilden var ju kanon!:)

2009-05-07 @ 21:32:21
URL: http://sandstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0