Tillbaka till stenåldern

Vad ljuvligt det är när man bokat en tvättid och ska åka bort imorgon till på söndag, och så är tvättstugenycklarna oexisterande när man kommer dit. Personen innan har till och med skrivit en lapp och lagt i trapphuset, där han frågar om var nycklarna är... Hjälp! Hur tusan går man till väga nu? Tvättar för hand? Nu var vi tillbaka till stenåldern. Underbart när man har annat på "schemat".


  - Ta fram cykeln
  - Cykla till mitt kära gamla jobb och be lagerfolket om ett kuvert...
  - Cykla upp till stan och köpa present till min kusin som konfirmerar sig på lördag
  - Åka till Marieberg och lämna en jobbansökan(?)
  - Laga mat
  - Packa inför helgen
  - Diska och städa, så att det ser okej ut när jag kommer hem på söndag
  - Ladda kamerabatteriet


Och ja. Just det! Får ju inte glömma säga att jag ska tvätta också. FÖR HAND. Jag är inte bitter? Nejnej, hur kan ni tro något sådant? Jag älskar stenålderssysslor under bråda dagar.


Edit: Nu verkar det som att luften i mina däck är närapå oexisterande. Jag kommer ju från landet, jag har aldrig pumpat i en såndär fancy stadspump som finns här och var...  Någon som vill ses i nästa vecka? Cykla lite, och pumpa cykel med mig?
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Elina

Surt sa räven! Du får ta och lägga tvätten i badkaret och sen trampa runt där i, som de gjorde förr ;)

2009-05-07 @ 10:24:02
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: dookie

Ring till hyresvärden. Lovar att det finns mer än en nyckel?

2009-05-07 @ 10:56:31
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: emma

ååh vem snor en tvätt nyckel? det påminner om min gamla lägenhet då alla skrev hat brev till varandra om diverse tvätt problém haha.



Vad ska du hitta på i helgen då?

2009-05-07 @ 11:21:45
URL: http://emmia.blogg.se/
Postat av: emma

nee dom har ingen mailadress till butiken i sig. Men dom tar bara emot ansökningar som lämnas till butiken för att kunna se hur personen i sig ser ut och är, lite sånt!



haha stenåldernstvätt det gillar vi!

min tvättmaskin heter numera mamma :S illa!



nee ja ska jobba lördag och träffa tjejerna på fredaga men på lördag efter jobbet ska jag och oscar bara äta och mysa hemma.



kram på dig

2009-05-07 @ 15:36:11
URL: http://emmia.blogg.se/
Postat av: Natta

åh vad kul :D för vem eller vad? :D

2009-05-07 @ 16:16:11
URL: http://natha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0