Berusad på livet

Jag ler konstant. Utan att egentligen veta varför. Folk frågar om jag är kär. Nej, säger jag. Ler och tänker att jag nog för första gången inser att livet är fantastiskt trots att saker går emot en, för det är så det ska vara. Motgång varvas med framgång, man kan inte ha det enkelt genom hela livet, man måste ha de här motgångarna för att verkligen uppskatta livets goda stunder. Det är när man kämpar mot vinden, som man dessutom inser var vännerna finns, man inser vilka som finns! Och jag tror, att det är nu som jag för första gången inser att motgång också är något att njuta av, för jag vet - att det kommer vända och hända något superbra, snart! Jag går omkring och är berusad helt enkelt, berusad på livet.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Petra

Härligt Johanna! Visst är det härligt när man känner, att jo, nu vänder det! Nu mår jag bra!

Kram på dig!

2009-11-03 @ 18:20:23
Postat av: dookie

svar: Hehe ja det är klart att man vill jobba, men oftast hör man bara om hur jobbbigt det är att gå upp tidigt, hur trött man är, hur förbannad man är på chefen... ;-) Men du får det att låta väldigt positivt och roligt med jobb, DET är ovanligt :-)

2009-11-03 @ 22:47:03
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: Lisa

åh härligt.

2009-11-05 @ 20:35:57
URL: http://llisabs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0