En stad fylld av vattenpussar

Idag har jag promenerat i en stad fylld av vattenpussar. Människor har skyndat fram under sina paraplyer, julmusik i olika former spelas i affärerna, caféer får en att glömma att det är en regnig värld utanför. Jag trivs. Tygskor som vattnet tränger igenom, blöta fötter - jag trivs ändå. Julmusik och julprylar, det är mysigt och fint. Ett fint par under ett för litet paraply, det är fint. Men jag kan inte låta bli att önska mig en för tidig julklapp, snö. Jag vill titta ut genom mitt fönster och se ett lätt snöfall. Världen blir vackrare då, Sverige blir vackrare. Snön gör vardagen under denna mörka årstid, så mycket ljusare, den skapar kontraster och helt plötsligt blir det en mycket behagligare kyla.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Ida

Mysigt!

du får allt att låta så fint.

jag hoppas verkligen att snön kommer snart, för ett lätt snöfall utanför fönstret kan nog vara det vackraste som finns :)

2009-11-30 @ 19:58:33
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Sv: Visst var Simpor och grodfötter helt underbart! Önskar att svt ville sända det igen.

Och vattenpuss måste vara ett av svenskans finaste ord.

2009-11-30 @ 21:53:33
URL: http://stormsvala.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0