Var positiv!

Det är lustigt hur mycket människor i omgivningen kan påverka hur man mår! I ett par dagar har jag nu legat hemma, känt mig helt nerstämd - krupit ner djupare under täcket och sett på de dåliga tv-serier som jag hatar, känt mig ledsen och totalt down. När jag nu jobbade natten med Sofie - en väldigt lätt och härlig tjej. Nattjobbet gick över förväntan, vi fick för en gångs skull möta positivitet och otrolig tacksamhet från otroligt oväntat håll. Natten gick, vår trötthet smet inte obemärkt förbi. Prata, skratta och totalt flams framåt morgonkvisten. MEN - det är så det ska vara!!! Släpp fram det lite fåniga du har inuti, var inte så jävla vuxen hela tiden - det är inget man mår bra av. Det kommer en tid för det också, en tid då du har ansvar över dina barn - då måste du vara vuxen på ett annat sätt. Men fortfarande, även om du har barn - flamsa omkring lite med dina vänner.

Nu är jag glad igen! Årets novemberdysterhet varade 4 dagar. Förra årets varade ungefär 2 månader. Släpp fram det som är DU tillsammans med personer du känner att du kan göra det med. Tro mig - det framkallar en positiv känsla inte bara hos er, utan även hos medmänniskor runt omkring!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Det hjälper verkligen att vara med andra när man är nere och bara vara lite skönt ytligt glad! Tycker man ska se till att göra detta även när man har barn faktiskt då och då.

2009-11-24 @ 13:31:40
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0