Fantastiska liv!

När jag gick till affären tidigare idag, drog jag in höstens alla dofter och jag blinkade bort den där hinnan som gör att allt mest ser färglöst och trist ut. Jag såg på omgivningen med klar blick. Tog in alla höstlövsfärger i ögat. I det ögonblicket insåg jag, att mitt liv är nog bra fantastiskt ändå. Förutom den ekonomiska biten, har jag inga bekymmer alls. Jag har fantastiska människor i min omgivning, som jag kan hitta på fantastiska saker med. Jag har en fin familj. Jag har turen att vara fullkomligt frisk! Jag har en lägenhet som jag stormtrivs i. Jag har mina stora intressen. Vad har jag att klaga över, egentligen? Jag har det bra otroligt bra, jag har ett underbart liv!

Man tänker ofta att vardagen går i samma mönster konstant, det är då det gäller att spräcka den där bubblan som tankarna inte når utanför. Alla har sina egna småsaker som gör vardagen till någonting speciellt, de där småsakerna som gör vardagen till något unikt. Varje liv, varje persons vardag är olik den andras. Varje liv, är unikt och fantastiskt. Det gäller bara att försöka se det som ur någon annans synvinkel.


© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Svar: Tack! Tack så jättemycket :)



Att fotografera gick sådär. Ljuset i kyrkan och jag gick inte riktigt hand i hand. Men några bilder blev såklart toppen!



Ha det bra!

Kram

2009-10-14 @ 10:50:01
URL: http://emeliekihlstrom.blogg.se/
Postat av: Petra

Så väldigt fint du skriver!

2009-10-14 @ 18:24:17
Postat av: Melinda

Härligt inlägg! Livingivande :D

2009-10-19 @ 12:29:53
URL: http://metrobloggen.se/mindy

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0