Jag drar ett streck över Norge-planerna!

Har inte pratat med så många än, men vissa har jag helt och hållet med mig. Och det känns otroligt bra. Jag har fattat ett av de bättre besluten någonsin. Nämligen att inte åka till Norge just nu. Kan tyckas dumdristigt och idiotiskt. Men nej, så är inte fallet. När jag började planera det här ordentligt, sa jag till mig själv att jag ger upp här i Sverige just nu, och åker till Oslo om 2½ vecka. Med de orden sagda började jag planera resan, jag började packa, jag köpte en dator, kollade möjligheterna med boende. Det låter bra, men det fanns även bitar som att jag var så otroligt ledsen varje kväll, visste att jag inte riktigt var redo för att kasta mig iväg. Hade omständigheterna varit annorlunda hade jag åkt till Norge på måndag. Men inte nu, inte när jag känner att jag åker för att jag måste, inte för att jag vill. Med den grunden skulle det inte funka, man kan inte tvinga sig själv - man måste ha viljan också. Jag vill till Norge, det är inte det jag säger. Jag vill dit, när jag åker för att jag verkligen så otroligt gärna vill. När jag har tid att planera långt innan, när jag har pengar som kan hålla mig vid ytan tills jag får jobb. Då, då åker jag till Norge. Men just nu, nu stannar jag här hemma i Örebro, med fantastiska människor omkring mig, några fjärilar i magen och med känslan att jag ska ta mig upp så jävla bra med hjälp av jobbcoachningen på Acade media som jag ska börja på imorgon. Funkar det inte - då har jag plan B, som är att läsa kursen Professionellt skrivande vid Örebro universitet. Det kommer bli så grymt bra det här! Och framförallt är jag nöjd med mitt beslut!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: sofia

huvudsaken du är nöjd o glad stumpan!

2009-10-06 @ 20:08:04
URL: http://sandstedt.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du gör helt rätt som inte åker eftersom det inte känns helt rätt, norge kommer nog finnas kvar ett tag till;)

Och jag gillar faktist tanken på att ha dig kvar på norrgatan <3

2009-10-07 @ 08:31:10
URL: http://thepiecesofme.blogg.se/
Postat av: karin

kolla, nu har du ju redan planerat lite! Det är ju bra? :) Gött med trevligt folk kvar härpå väster föresten. Cuz väster rules, don't forget! ;)

2009-10-07 @ 08:41:18
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: Emma

Mkt bättre att stanna i sverige =)

2009-10-07 @ 14:08:14
URL: http://nippret.blogg.se/
Postat av: Emma

vad har du för msn vännen? =)

2009-10-07 @ 14:14:28
URL: http://nippret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0