Niohundranittionio kronor

Jag ska försöka att inte hänga upp mig för mycket på det där, att jag hittat drömstövlarna inför vintern. Ett par bruna stövlar i äkta skinn, de sitter perfekt, har precis den bruna färgen jag velat ha en evighet, är alldeles lagom höga, har en liten klack och bra sula - de bara ropar på mig, att jag ska köpa dem. Men priset ligger på 999 kronor, och det är väl kanske inte ultimata tiden att köpa stövlar i den prisklassen när man bara är timvikarie.

Men det är lite så, att mitt ordförråd räcker inte till, för att beskriva hur trött och ledsen jag börjar bli på att ständigt vara så begränsad av pengar. Att aldrig riktigt kunna köpa det jag vill, och det jag faktiskt behöver - för att det har för högt pris.

Men jag ska inte klaga, bortsett från den här biten av livet. Pengabiten. Så är jag så otroligt nöjd och tillfreds med allt just nu. Jag tror aldrig att jag mått såhär bra, att jag varit så nöjd med mig själv, som jag är nu. Det känns på sätt och vis, som att jag aldrig varit rikare än jag är nu. Så frågan är ju 'varför ska jag låta något materiellt och något så jävla trist som pengar, dra ner på helhetskänslan?'  Jag bör istället njuta av hur ren höstluften är att andas in, hur vackra mina vänner är och hur mycket som händer i mitt liv just nu! Jag får stå ut en vinter till, i billiga vinterskor som inte ens håller en säsong.  Viktigast är ju trots allt att man mår bra! Att leva!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja, man ska inte låta pengar förstöra ens liv även om det ofta sätter stopp för saker man vill. Jag tycker att du har en väldigt bra inställning! Du är en underbar männsika oavsätt om du har billiga eller dyra vinterskor.



2009-10-30 @ 12:21:55
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/
Postat av: malin

Jaa! Fint! Köp dem köp dem köp dem!

2009-11-01 @ 17:58:05
URL: http://popsong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0