Ord från fjärde våningen

"Fågelflockar som bugar sig ovanför taken, de kan endast skymtas ordentligt från ett fönster på våning 4, det är där de befinner sig i samma nivå och dessutom ännu högre, upp. Tillsammans med mörker som kryper närmare, moln som blir mörkare och gatulyktor som efter några blinkningar tänds för att låta oss se. Tillsammans med detta, blir fåglarna mörkare, de blir fler och fler, flyger i cirklar, bugar sig ovan taken och de talar det språk som vi aldrig kommer att förstå."


(mina ord, 20081015)

© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Lisette

Hej!

Kul att du tittar in. :)

Jo jag är i Norge sen en månad snart tillbaka.

Trivs mycket bättre här än hemma i sveariket.

Jag bor i ett kollektiv på tronheimsvägen för tillfället men vi är några stycken här ifrån som vill flytta till Majorstue, (andra sidan stan) bara för att vi inte riktigt trivs med han vi hyr av.

Han är väldigt snäll och så, men just nu tycker jag att jag betalar lite mycket pengar för den ytan jag har just nu. Dessutom delar alla andra boende här så dom har billigare hyra. Jag har faktist frunderat på att skaffa nån att dela med. Och det vill jag även göra om vi flyttar. (inget säkert ännu dock).

Men jag är öppen för förslag.

Har du tänkt flytta hit? När? Osv?

(om du svarar till mig i bloggen så kommer jag nog inte publicera dom så du vet, för han jag hyr av läser den. men adda mig gärna på facebook. Lisette Andersson !)

kram

2009-09-26 @ 01:15:47
URL: http://betsky.blogg.se/
Postat av: Ida

dina

ord

är

också



vackra!



tack, dina ord värmer verkligen, blir hur glad som helst.



hjärta

2009-09-26 @ 13:37:27
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh. Vad fint du skriver! Det påminner mig om hur jag brukar sitta på mitt fönsterbleck i skymningen och se himlen skifta färg.

2009-09-27 @ 09:45:12
URL: http://oslodimma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0