Reflektioner under en vårpromenad

En promenad i vårens varmaste sol. Påskafton och jag möter ett flertal utklädda små flickor och pojkar, de bär korgar över armen och deras ögon glittrar av sol och förväntan. Jag har jackan uppknäppt och lyssnar på Melissa Horn, med solen i mina ögon. Villaområdet luktar vår och på en bils motorhuv sitter en tonårig tjej uppkrupen och pratar om kärlek i sin mobiltelefon. Någon krattar murknade löv som inte hann krattas undan innan snön kom. I ett öppet fönster sitter en katt och spanar och på andra sidan gatan går en skäggig man med sin hund i löst koppel.

Det är vår nu, på självaste påskafton slog våren till på riktigt!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Elina

Du är välkommen!

2010-04-04 @ 14:35:07
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: Ida

åh tack kära du! ja våren är verkligen här nu!



härligt att du fotograferade kent, det måste ha varit en upplevelse :)



hjärta

2010-04-04 @ 20:19:18
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0