Gamla träd med inristad kärlek

På gatan utanför hörs skateboards rulla över asfalten, på himlen flyger ett plan på låg höjd. Bakom persienner lyssnar jag och blundar, känner stämningen och njuter av känslan av välmående. På Kirkegata, en minut bort - väntar det härliga kollektivet, där man alltid är välkommen. Filmkväll, öl, vinkväll. I Kristiansand är livet en fest, mest hela tiden.

En promenad på fem minuter, upp för en backe som gör andningen tung. Du har kommit till flertalet små sjöar. Några fyllda med näckrosor, andra kantade av klippor och solande människor. Fortsätt på slingrande vägar och på mindre stigar. Plötsligt möts du av en dal, med en hög bergsvägg som reser sig på dess ena sida. En stor gräsyta. Och en damm med svanar. Gamla träd med inristad kärlek, hjärtan och namn. Datum. En promenad på tio minuter, och du hamnar vid bystranden. Havet. Ljumma havsbrisar, hamn och lycka.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Malin Sundin

wow vad länge sen jag var inne här, vi pratade mycket ages ago! förstår om du inte minns mig, haha.



allt bra med dig?

2010-08-14 @ 17:29:28
URL: http://malinsundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0