Utmaning; 7 "intressanta" fakta

Flera dagar "för sent" såg jag att fina Ingrid hade utmanat mig.

Berätta 7 intressanta fakta om dig själv. Välj 7 andra bloggare som du vill utmana att göra samma sak.


Så här kommer alltså 7 intressanta fakta om mig själv. (Dock kan jag inte påstå att jag är så intressant!)


- Under alla år som man hade träslöjd i skolan, har jag varit rädd för den stora borrmaskinen. Det är därför jag gjort hiskeligt många smörknivar genom åren. Jag tror faktiskt inte att jag genomskådades heller.


- Jag gick estet på gymnasiet, med sånginriktning. Att stå på scenen var något jag älskade, jag hade inga större problem inför att sjunga för hundratals personer. Men när man sen kom till klassrummet, och skulle göra en muntlig redovisning inför klassen...då avled jag en liten aning, och ville allra helst sjunka genom marken.


- Jag kan utan problem äta upp ett helt paket riskakor på ungefär en kvart, jag tycker att det är så fantastiskt gott.


- Jag växte upp ute på landet och vi hade väldigt stor gård. På vintertid brukade jag ta på mig skidorna och åka varv efter varv inne på gården. Och som alla lillasystrar, så var jag en nyfiken lillasyster, och när min syster umgicks med vänner ville jag såklart gärna vara med. Så när min syster och hennes kompis satt i rummet i källarn och pratade, så åkte jag mot fönstret på mina skidor, ville vinka till dem lite glatt. Det min systers vän (som satt med ansiktet mot fönstret) fick se, var hur jag kom åkande och såg glad ut, sen plötsligt föll jag och syntes inte. Det som de båda såg härnäst, var hur jag satte upp händerna, en i taget, på fönsterbrädet och sen dök mitt huvud upp. Leende och glad. Skidorna hade varit för långa...


- När jag var barn trodde jag att älgarna kunde klättra upp i älgtorn. Jag undrade vad vi skulle med kontakter till (det hade vi ju så många) när mamma och pappa pratade om att tapetsera om. Jag älskade att säga bokstaven R, och min syster Josefin fick plötsligt heta Drodredrin. Jag såg en snigel, och talade glatt om det för min kusin Eveline. "Tetta Evelen, en snegel!!!"


- Min frisör tycker det är kul när jag dyker upp, bara för att han fått experimentera så mycket med mitt hår. Jag har haft page med snedlugg, knallröd page. Jag har haft en mörkbrun grundfärg, med orangea och lila slingor. Jag har haft svart hår. Jag har haft polisong. Jag har haft hockeyfrilla...



- Jag är hemligt förälskad i highschool/college/cheerleader-filmer, och kommer nog alltid att vara det!


Jag utmanar;  Sophedeluxe, Sofia, Ida, Malin, Pyttis, Otherfilthystories och den som har lust!

© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Rolig läsning!!

2010-02-22 @ 19:14:46
URL: http://enoughisenough.blogg.se/
Postat av: Linnéa

åh, tack för din fina kommentar! det här var också roligt att läsa! känner verkligen igen mig i det där med borrmaskinen!

2010-02-23 @ 10:20:35
URL: http://linneahansson.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

jag är klantig! hade jag bara scrollat lite så... haha. ursäkta! känner igen det där med att hålla föredrag vs stå på scen. kram!

2010-02-23 @ 18:32:15
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Hah, det är något speciellt med highschoolfilmer :)

2010-03-02 @ 00:58:08
URL: http://emlu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0