Mitt 2009

Som så många andra gör jag den här listan om mitt 2009.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Mitt första fotojobb som jag tjänade lite pengar på!


Höll du några av dina nyårslöften?
Verkligen inte...

Vilka länder besökte du?

Enbart Sverige tyvärr, ekonomin satte stopp för resor. Men jag var i Stockholm och jag var i Göteborg!

Är det något du saknar 2009 som du vill ha 2010?
Ett jobb som ger mig en stabil inkomst!

Vilket datum från 2009 kommer du alltid minnas?

Har inga specifika datum - jag kommer minnas otroligt många dagar ur 2009!

Vilken var din största framgång 2009?

Att jag hade ett sommarjobb som jag trodde jag skulle vantrivas på - men som jag trivdes hur bra som helst på, där jag nu är timvikarie!

Största misstaget?
Förmodligen var det ett misstag att inte åka till Norge och söka jobb, när jag faktiskt bara var en vecka ifrån.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Småförkylning och huvudvärk är nog det enda. 

Bästa köpet?
Jag köpte mitt livs dyraste vinterstövlar efter att flera år haft vinterskor som gått sönder innan vintern ens är förbi. Och jag är nöjd, så nöjd!

Vad spenderade du mest pengar på?
Snacks, mat och onödigheter.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Fantastiska vänner!

Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2009?
Bryce Kulak - Paper and string
Melissa Horn - Alla!
Detektivbyrån - E18

Var du gladare eller ledsnare 2009 jämfört med tidigare år?

Det var bergochdal-bana såklart, men om man jämför med 2008, så var jag nog definitivt gladare, trots att jag befann mig i min egna ekonomiska kris.

Vad önskar du att du gjort mer?
Dansat med fina människor, fotograferat, skrivit.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Umgåtts med energitjuvar.

Hur tillbringade du julen?
Första delen av dagen var jag på jobbet hos gamlingarna. Därefter åkte jag hem till mina föräldrar där jag åt julmat, kollade på Kalle Anka, öppnade klappar och mös!

Blev du kär under 2009?
Jag trodde jag förälskade mig i en gotländsk kille - men så var icke fallet!

Favoritprogram på TV?

Jag kollar inte så väldigt mycket på tv, men idol försökte jag följa! Desperate housewives har jag kollat på online. 2½ men!

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hata är ett starkt ord som man inte ska använda, men jag tycker mindre om vissa personer.

Bästa boken du läste 2009?

Carlos Ruiz Záfon - Ängelns lek
Stephenie Meyer - Twilight-serien

Största musikaliska upptäckten?

Det var mest nya album, av fantastiska musiker som jag sen tidigare lyssnat på. Melissa Horns nya album, Regina Spektors nya... med flera!

Något du önskade dig och fick?
En brödrost!

Årets bästa film?
Jag blev lite smått frälst av Twilight.
Tillsammans är man mindre ensam
The Secret Life of Bees
Pay it forward
Changeling

Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

Jag hade en fantastisk trevlig förfest med många fina vänner, drack bacardi och njöt av tillvaron!


Hur skulle du beskriva din stil 2009?
Jeans, linnen, koftor, skjortor, leggings, shorts, tunikor. Jag har ingen stil, bär det mesta! 

Vad fick dig att må bra?
Upptäckten av hur fantastiska vissa människor är.

Vilken kändis var du mest sugen på 2009?

HA! Robert Pattinson - som vampyr. Och Johnny Depp, alltid Johnny Depp. Jude Law.

Vem saknade du?
Saknade nog inte någon speciell.

De bästa nya människorna du träffade?
Anna och Bobby. They are the best! <3

© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0