Körutbyte med Österrike

De senaste dagarna har jag spenderat i sångens tecken. Jag har hoppat in i min gymnasiekör några dagar, när det varit en kör från Österrike på besök. I många år har de kört detta körutbyte, och två gånger har jag varit med i Österrike och sjungit. Det är verkligen en otrolig känsla, att resa iväg och dela med sig av lite av Sveriges kultur. Eller som nu, få besök och få ta del av deras kultur. Även om främsta temat i år var filmmusik.

Och som alltid efter en sån här grej, då man som nu har haft tre intensiva dagar. Fyllda med sång, och med glädje och skratt. Fyllda med engelska, och med fantastiska människor. Som alltid - så känner man en sån extrem tomhet när det på ett ögonblick bara är över och förbi, ännu en gång. Kvar finns några bilder, och några minnen. Men den verklighet som man befunnit sig i några dagar, är förbi, återigen är vardagen ett faktum som man inte slipper ifrån.

Här kommer några bilder från självaste konserten vi hade igår kväll, och stunden på pizzerian efteråt. Pizzeriastund vid körutbyte = allsång, och stämsång i visor som är speciella för de inblandade länderna. Se hur fina klänningar tjejerna från Österrike har, det är deras nationaldräkt - dirndl.


Jag framför att stycke ur The Sound of Music.







Om jag får tag i något videoklipp - då ska ni få se lite av allt det härliga!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Karin

allt går om man vill;)

2010-05-14 @ 15:33:50
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

vad roligt :)

2010-05-14 @ 15:52:56
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv: Jepp det va det. I egen hög person och ordentlig lejonman hade han skaffat sig oxå.

Kul med österrikare. Minnen :P

Fint album på fejjan, kommer det fler bilder? Bara Budapest sist jag kollade..

Kram!

2010-05-14 @ 19:42:54
URL: http://sofosia.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!



Vad roligt! Detta påminner mig om de gånger jag följde med min musikskola på vänortsutbyte till Danmark när jag var yngre. Sova i en skola, gå upp och äta frukost, åka iväg och spela. Spännande.



/Petra

2010-05-16 @ 21:27:10

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0