Fotogenique advent

På söndag är det första advent. Årets planer för första advent är att ha ett litet julbak med ett helt gäng härliga människor, i det minsta köket av dem alla. Adventsljusstakar- och stjärnor fann sin plats redan igår och ute dalar små flingor sakta ner i lyktornas sken. På första advents tänds stadens julbelysning och julmarknaderna börjar gå omlott. Jag är redo för december månad, och allt vad advent och jul innebär.



Hur firar ni årets första advent?
Är ni redo?
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Malin;

första advent ska firas med LUSSBULLEBAK! precis som för er :*



svar; att baka lussebullar är ju snäppet mysigare än kanelbullar hörredu! och allt är ju otroligt mycket roligare när man är fler.

jag ska också baka lussebullar på söndag, dock är jag ensammen och barikerar köket (resterande familjemedlemmar gör bäst i att hålla sig borta, häh). perfekt att fira första advent med en lussebulle, julmusik & en kopp julte ju!

sedan kan man ju ta och fråga vad sig vad tusan fransmännen (eh, i synnerhet fransyskorna, isch) tjänar på att bete sig som de gör. jag får se till att bli dunderduktig på franska så att de inte har någonting att göra sig rolig på, ungefär. eller så får jag låta det vara värt det ändå. jag menar, snorkiga människor finns det överallt - och ska enbart tas med en nypa salt.



här i sverige är det massvis av snö på marken, rena rama snökaoset. dessutom gömmer snön en hel del is så rena rama livsfaran (även för oss med relativt stadiga ben). man fryser ihjäl så fort man går ut men attans så vackert det är (nästan så att det värt all kyla). hur har ni det på snöfronten?



förresten, du hade frågat om mitt projektarbete. jag skriver en självbiografisk bok om.. ja, mitt liv de senaste åren. jobbigt men förhoppningsvis givande.



kram!

2010-11-27 @ 17:39:33
URL: http://hallonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0