Lägenheten med spiraltrappa i vardagsrummet (och det ljuva livet!)

Plötsligt gick vi förbi bryggeriet, tillbaka mot stan. Sprudlande glädje och lycka. Lägenheten med spiraltrappa upp till övervåningen är våran. Igår fick vi lägenhet. Jag, Anna och Carro. Fem minuters promenad från centrum, på en fantastiskt fin gata. Där ligger våran lägenhet, i ett vitt trähus. Svart/vit-rutigt golv i köket, en solig terass. I lägenheterna omkring oss bor det damer. Damer som vi ska bekanta oss med, så att de tycker om oss och ger oss nybakade bullar. Det vi behöver när det gäller möbler, det ordnar hyresvärden (något som aldrig skulle ske i Sverige!). Så vi ska inreda med möblerna vi får, och det ska dofta gott av värmeljus. Te ska alltid vara lätt-tillgängligt. Mitt rum ligger på övervåningen, med ett takfönster och egen toalett.

Vi gick till mitt och Annas jobb för att fira med iste och iskaffe, och för att tala om den underbara nyheten för våra arbetskamrater. När vi suttit en stund på uteserveringen kom Jörgen plötsligt ut med ett fat med brownies och sorbet.





Att jag tog det här steget och flyttade hit - det är det bästa jag gjort. Jag är så fantastiskt nöjd, jag har lärt känna människor som jag aldrig vill släppa taget om. Jag har sett platser som är så vackra att jag vill ta med mina svenska vänner dit och visa dem hur fint grannlandet Norge är. Jag är så glad, över allting!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: alex

Coolt! Kul att det går bra för er. :) Vad har ni fått för jobb tro?

2010-09-02 @ 16:05:36
Postat av: Malin

grattis johanna!!! till allt :* !

2010-09-02 @ 22:23:50
URL: http://rumlan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Aaaa, de låter som att jag lever i en saga, fast de gör jag ju:) vill flytta in nu, nu nuuu! kan inte vänta ;) ha en fantastisk dag min sköna.

2010-09-04 @ 14:31:04
URL: http://caroline_isabelle84.blogg.no
Postat av: Sofia

Grattis!

Det är så kjempe grejt att ni har det så bra i väst..

Låter som en önskedröm lite.

2010-09-05 @ 20:41:55
URL: http://sofosia.blogg.se/
Postat av: Ems

Det är DU som är snygg kvinna!

Och ja, vi måste verkligen ta ett snack snart.

I need it!

Du verkar ha det så underbart därborta, och jag är så fruktansvärt glad för dig skull.

Du förtjänar det bästa <3

2010-09-06 @ 09:16:43
URL: http://thepiecesofme.blogg.se/
Postat av: Petra

GRATTIS gumman!! Blir glad av att höra dig säga det.



KRAM

2010-09-07 @ 08:33:37

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0