Verkligheten har fått tag i mig

Nu har verkligheten fått tag i mig, greppat om hjärtat. Jag har tagit flera steg närmare
framtiden. Blivit medveten. Insett. En hand håller stenhårt runt mitt hjärta och plötsligt
har min andning blivit tung. Men jag vet, att trots att det just nu känns ganska tungt,
så kommer allt bli så otroligt bra!

Om arton dagar gör jag min sista arbetsdag i den här staden. Vad som sker sedan är
i nuläget ovisst.

Ett år i den här staden har gått. Ett helt fantastiskt år. Mitt nyårslöfte när 2009 skiftade
till 2010, var kort och gott: ATT VÅGA! Och jag vågade. OJ, vad jag vågade. Jag tog
det gigantiska steget att flytta till en ny stad, i ett nytt land. Jag ångrar det inte en
sekund. Nu har tiden kommit till att ta ett steg vidare, jag har gjort mitt i Kristiansand.
Nu är det dags för Oslo! Det är dags att lära känna nya gator, möta nya människor,
prova ett nytt jobb.

Jag är SÅ stolt över allt jag vågat det senaste året. Alla chanser jag tagit, ibland risker.
Jag har mött motgångar, visst har jag det. Men motgångarna kan jag räkna på en hand.
Framgångarna - de kan jag inte hålla räkningen på!

Jag uppmanar alla, att våga. Att ta det där steget som du är lite rädd för att ta. Du kan
inte förlora någonting, det värsta som kan hända är att det inte blir så som du tänkt -
men vad gör det? Då har du i alla fall tagit steget och provat!


© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Sara

Så sant så det du skriver. Och ang din kommentar, eller hur?! Dem är ju så goa att bara titta på dem små tassarna =)

2011-08-10 @ 20:25:22
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

all lycka! ska bli fint att följa dig på vägen.

2011-08-10 @ 21:18:29
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Anna

sv: det är riktigt gott med hallonmuffins, dock tycker jag inte om vitchoklad så det kanske inte skulle vara nån hit för mig, haha :)

2011-08-10 @ 21:58:44
URL: http://annaingvarssonfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0