Från 10 till 91,

...och nu, tänk att dödssiffran under en natt har stigit från 10 till 91. Det här är så overkligt och ofattbart. Det är bilder man ser på nyheter från andra länder, från krig. Plötsligt är bilderna från ett land i norden, och inte alls så långt borta. Att mannen bakom det hela är norsk, får mig att förstå ännu mindre. Hur kan man göra en sån här sak mot sitt land?

Igår var ljusen tända i hela vardagsrummet. Ikväll när jag kommer hem från jobbet blir det samma sak igen. Även om man kanske inte kan göra mycket, kan man i alla fall hedra offren med en levande låga. Sända en tanke till alla drabbade och meddrabbade.

Källa: http://www.vg.no
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej, jag har tänkt på DIG väldigt mycket. Sån himla tur att du hann åka hem innan allt kaos. Jag förstår inte heller hur man kan göra sånt. Hur man på allvar kan tro att världen blir en bättre plats av att man avrättar politiskt engagerade ungdomar.



Inget känns tryggt längre. I vintras var det ju en bombning i Stockholm. Med andra motiv förvisso och ingen kom till skada förutom gärningsmannen men ändå.



Jag blir så kluven. Ena delen av mig vill undvika folksammlingar, regeringar, öar med mera medans den andra vill leva och bara acceptera världens sjuka tillstånd.



Ta hand om dig <3

2011-07-24 @ 10:00:36
URL: http://sofosia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0