Tankar om framtid och om titlar

Ibland känner jag mig bara tom. Framtiden är oviss, varför kan jag aldrig riktigt komma på exakt vad jag vill? Varför envisas min hjärna med att tänka saker som att jag inte är tillräckligt bra? Det hindrar mig från att våga chansa på saker som jag säkert skulle vara minst lika bra som "andra" inom.

Jag lever i nuet, men så småningom kommer jag nå framtiden, och i dagens samhälle är det viktigt med utbildning. Det är viktigt att ha en titel för att komma någonstans.
Vad ska bli min titel?
Vad strävar ni mot för titlar? Eller vad har ni för titel?
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag känner exakt samma sak som du. Verkligen exakt. Den där ovissa framtiden, titlar, om att känna sig dålig (och aldrig komma någon vart). Samtidigt som jag älskar att leva i nuet och ta det som det kommer, vill helst inte planera. Det känns som att det blir svårt hur man än gör.



<3

2011-05-25 @ 21:36:16
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/
Postat av: fia

jag har flera titlar; massageteraput, babysim instruktör, vattengympaledare. men den som används mest just nu är nog tim-vikarie ändå, haha! ser fram emot min nya titel. "mamma". aahhhh!

2011-05-25 @ 21:59:04
URL: http://sandstedt.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

på onsdag är jag utbildad musiklärare. hujedamig.

2011-05-26 @ 10:51:55
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0