Onsdagspaj och ett glas rött


Laxpaj

Jag stekte ihop lite champinjoner, paprika och purjolök med örtsalt och peppar. Skar upp körsbärstomater som jag
lät dra i sig örtsalt och basilika. Kokade upp laxen så den blev klar rätt igenom. Sen slängde jag ner allt i en form
som jag tryckt ut en pajdeg i. Sista moment var att hälla på äggstanningen.

200 grader på ugnen, och så ska det bara stå i 30 min.
Och vilken paj det blev! Smakade otroligt bra en kall novemberonsdag, med rödvin vid sidan som värmde lite
extra. Fint ska det va´!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Skönhetsbloggen!

Åh va gott! :D

2011-11-16 @ 20:29:47
URL: http://frida.blogg.se/
Postat av: kaffehörnan

vad smarrigt

2011-11-27 @ 20:52:25
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0