Demenscitat och en bra tillvaro

En sjudagars arbetsvecka känns i kroppen när man är van att jobba fyra dagar, och sen vara ledig en eller två. Men avklarat är
det och ljusglimtar finns. När en dement dam ser på mig och ler, klappar mig lite på armen och utbrister "Åh, åh vad bra att du har
klätt på dig idag!" Eller när jag ber en dement man räta på ryggen, för att han ser ut att falla när som helst. När jag får svaret
"Nejnej, det är inte jag som ramlar. Det är en tjockis från Sibirien!"

Dessa små ljusglimtar varvar jag med att spontanbaka tårta, diskutera skönhetsoperationer och rubbade ideal med arbetskamraterna.
Tillvaron är faktiskt mer än OK.

© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

åh! mys.



(vecka 27 har jag och några vänner hemifrån planer på en resa alternativt tågluff!)

2012-04-26 @ 16:49:57
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Emma

Vacker bild och härliga glimtar från verkligheten :)

2012-04-28 @ 23:22:47
URL: http://www.krupnikov.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0