TÄVLING!!!



Jag har fått möjligheten att samarbeta lite med Tefrossa, en underbar hemsida för oss som älskar te! (Klicka på bilden för att komma dit!) Tefrossa har en mängd med teer av olika slag att välja på, det finns kaffe, choklad, marmelader, teförvaring - allt!



Denna tävling som jag nu har i samarbete med Tefrossa, handlar om att skriva. Du ska med fantastiska ord, dela med dig av din allra finaste testund till mig. Skriv allra helst till min mail [[email protected]], eller kommentera till detta inlägg. Skriv ditt namn, och din blogg om du har någon. Självklart (!) får du gärna skriva om tävlingen i din blogg, så att så många som möjligt kan hitta hit och ha chansen att tävla.

Pris utgår till den testund jag finner allra finast beskriven, och även ett andrapris finns. Jag är nämligen säker på att jag inte kommer kunna välja enbart en. Vinsten, är att ni får - för en viss summa - välja och vraka ur Tefrossas utbud!


Tävlingen avslutas fredagen den 22 januari !
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Em

åh, jag är aldrig med i tävlingar men den här kan jag faktiskt tänka mig att bidra i. jag ska nog försöka komma på någonting, slänga ihop något under helgen. finns det någon max eller minimumlängd på bidraget?



kärlek

2010-01-08 @ 17:54:14
URL: http://otherfilthystories.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Åh, det där ska jag verkligen klura på! Och angående det där med när jag fick sparken så skulle jag gärna berätta allt men jag är rädd att det kan komma att användas mot mig någon gång, till exempel av framtida arbetsgivare, folk googlar ju järnet nu för tiden. Puss!

2010-01-08 @ 19:10:58
URL: http://enoughisenoug.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hm... krångligt... för te för mig är mys, lugn och ro. Inget exklusivt men ett gott minne är när jag bodde hemma men ofta hälsade på en kompis som flyttat hemifrån.

När vi efter att hon slutat sitt jobb kokade te, gjorde i ordnig brickan med mackor och pålägg. Slog oss ner framför tv:n och drack det varma teet och pratade så där som tjejer bara kan göra, i timmar och tekannan fylldes på långt efter att mackorna var slut.

Det var verkligen te-tid att njuta av!!!

Goa minnen för mig.

2010-01-08 @ 22:13:50
URL: http://fokusering.blogspot.com/
Postat av: Rebecka

När jag började gymnasiet blev jag vän med en tjej som precis hade flyttat hemifrån. Hennes lilla lägenhet bestod av ett litet rum, en pyttetoalett och ett ännu mindre kök. Vi drömde om att resa, pratade om Stora Saker och gick helst dit fötterna ledde oss. Bland det finaste vi kunde tänka oss var att stjärnklara nätter sitta på en balkong invirade i filtar. Dessvärre hade vi ingen sådan oas. Eller hade vi? Det fanns ju förstås en brandtrappa upp till tredje våningen där hon bodde. Vi kokade te på spisplattan, tog med oss två rykande koppar och täcket från sängen. Ut genom dörren, tyst öppna fönstret i trapphuset för att inte väcka grannarna och så ut på brandtrappan. "Balkongen" där vi dinglade ben, frös i den kyliga vårnatten och brände händerna mot det varma teet i kopparna.

2010-01-09 @ 19:50:56
URL: http://stormsvala.blogspot.com
Postat av: Lena

Hej Johanna!



Jag hänvisar alla som skriver hos mig att även skriva hos dig! Sen får vi väl samla ihop alla när tävlingen är över om det är några som missat att skriva hos dig...



Kram

2010-01-10 @ 11:07:12
URL: http://www.tefrossa.blogspot.com
Postat av: Elina

Javisst :D

2010-01-10 @ 12:02:21
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: Carita

jisses vilken fin tävling! måste delta lite senare känner jag. puss

2010-01-10 @ 12:42:53
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: lovisa

håller med Carita, måste delta när jag kommit på vilken som är den finaste av alla fina. puss!

2010-01-10 @ 14:17:58
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Synne

Mitt bästa testundsminne har nog att göra med min syster som gick bort 1990.

Vi var ofta hemma hos henne. Gick gärna på bio och hade mysigt. Så avslutade vi med en kanna gott te hemma hos henne i hennes sköna soffa.

Vi kunde prata om allt. Inget var främmande.



Nu när sitter med en kopp te så går tankarna tillbaka till henne. Saknar henne så mycket. Därför så är mina testunder med henne mina favoritminnen.



Ha nu en fin kväll.

Kramen Synnöve.



2010-01-10 @ 20:14:56
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Igeland

Klockren tävling, dock för min mamma... Så fort jag läste tänkte jag på min mamma, skulle vara en jättebra fördelsedagspresent till henne, men jag har inga bra testunder, är för rädd för gula tänder för att våga dricka te ;s

2010-01-10 @ 20:56:37
URL: http://igeland.blogg.se/
Postat av: Pusslaren

Hum, drar ett mail. :)

2010-01-10 @ 23:05:13
URL: http://pusslaren.blogspot.com
Postat av: ANNAS TÄVLINGSBLOGG

Jag har tipsat om din tävling här



http://molnboanna.blogg.se/2010/january/tefrossa.html



Jag är inte med själv

2010-01-11 @ 10:11:20
URL: http://molnboanna.blogg.se/
Postat av: Elin J

Jag vill vara med om denna mysiga tävling! =)



Kram

2010-01-11 @ 12:21:13
Postat av: ANNIKA G

Jag mejlar och är med och tävlar...

2010-01-11 @ 14:01:10
Postat av: Pockethexan

Hur gör man nu, ska man skriva här el. hos Tefrossa?

Aha, jag kan skriva hos båda... <;D



Det var en gång en liten 14 årig flicka som aldrig hade druckit te, hon reste till Tyskland, hm en gång till, hon reste till VÄST-tyskland med sitt fotbollslag o bodde hos hemma hos västtyska 14-åriga fotbollsflickors familjer.

Nu hände det så att mitt under matchen de spelade fick den 14-åriga svenska, nja dansk/finska flickan jätte ont i huvudet o kunde inte riktigt röra på vänsterarmen. Så in på planen rusade både de svenska o västtyska tränarna, alla jätte oroliga o ingen som riktigt förstod vad den andra sa. Det slutade med att den icke tedrickande 14-åriga fotbollsflickan skjutsades i ambulans till det supermoderna västtyska universitetsjukhuset som hade den allra senast tekniken som inte fanns någon annanstans i hela världen eftersom det här skedde år 1980.

Efter en vecka med undersökningar o datotomograferande kunde de inte hitta något annat fel på den nu tedrickande 14-åriga sv/dansk/finska fotbollsflickan än att hon hade fått hjärnskakning av fotbollen hon fick i bakhuvudet tidigare under matchen o att hon då nog hade landat på vänsterarmen o att den då domnade bort. Det enda de västtyska universitetsforskarna inte kunde svara på var, hur kommer det sig att hon nu dricker te?

Men det kan den nu 44-åriga tedrickande icke fotbollsspelande Pockethexan svara på, för på 1980-talet sade man inte emot när en tysk sjuksköterska med barsk min stirrade ned på koppar o fat efter varje måltid på sjukhuset o hötte med fingret om man inte hade ätit el. druckit upp ALLT. Det var te el. kaffe till varje måltid o kaffe kunde den 14-flickan inte alls att få ned, så det fick bli te för "Nein danke" kunde den då 14-åriga sv/dansk/finska fotbollsflickan på besök i Västtyskland inte säga.



Det får bli mitt tävl.bidrag o nu tackar jag för mig för nu har jag blivit så tesugen så jag får ta mitt eftermiddagste lite tidigare idag...



Kramis från Pockethexan själv som har lagt in teskrivartävlingen på min pocketboksblogg!

<;D

2010-01-12 @ 13:51:11
URL: http://www.pockethexorna.blogspot.com/
Postat av: Malin

Det finns ingen specifik testund som är den finaste testunden för mig - en kopp te känns alltid bra, gör alltid tillvaron lite bättre, lite varmare och vad är inte mysigare än att krypa ihop framför en sprakande öppen brasa med en fleecefilt runt sig och så pricken över iet; en stor kopp te. Behövs det sägas något mer?

2010-01-13 @ 17:43:04
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Em

(nu skrev jag den finaste stunden som en dikt och med lite påhittade saker. hoppas det var okej!)



Hon känner inga drakar

Men tolv trappsteg upp, antagligen på 18 kvadratmeter, bord det en drake

Nakna fotsulor mot hennes tak som hotar att ramla in (även om hon hoppas innerst inne att det faktiskt ska ske)

03.12 varje natt hör hon hans djupa andetag, hans strykande sömnlösa katt

Uppkrupen med knäna snuddandes vid hakan

En kopp rabarberté och inte så mycket mer än det

Herregud låt honom vara, andas tyst om nätterna så att han inte vaknar

En prins bor det där

Fyrknäppt kavaj, taniga bleka armar som luktar matos

Uppvikta byxben, knotiga fingrar som säkert smakar salt

Trappuppgången och hjärtan som hoppar

Se mig snälla snälla snälla

Vill fort andas in medelhavet ifrån din nacke

Försöka räkna fräknarna på din näsa



03.12

Väntar i min ocean av fuktiga lakan, sängen placerad precis under din

För det handlar bara om att jag vill måla gubbar på dina tår

Älska i en för liten dusch, ligga under ett täcke och lukta på varandra, dricka te tills magen smärtar

Mina arton kvadratmeter fyllda med fläckiga fotografier

På dig

Du har aldrig ens sett mig aldrig ens tittat åt mitt håll



Varje natt, hoppas att taket ska ramla in, så plötsligt en drake i hennes säng

Att dricka te och känna gemenskap med någon annan

Än hans vakna katt och sig själv

2010-01-13 @ 21:12:39
URL: http://otherfilthystories.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

come together..



kyliga vindiga höstkvällar när allt känns grått kalt och kallt

då sätter jag mig i skräddarställning på golvet med en kanna rykande te - forest fruit eller black currant

skorpor med aprikosmarmelad och en raspig vinyl med The Beatles, ja det är den bästaste stunden i livet av allt.



2010-01-19 @ 19:40:31
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0