Välkommen in i hyacintdoften

När vinden viner så som den gör, mellan husen på gatan - då är det bra skönt att känna att man kan dra täcket tätare omkring sig och kolla på repriser av dåliga serier. En stund. Innan samvetet kallar och talar om att städningen bör slutföras. Vattnet kokar upp i vattenkokaren samtidigt som jag drar på mig strumpbyxorna från Indiska och samtidigt som jag borstar rouge på mina kinder. Efter att ha rotat i lådor på vinden, efter festspelet jag ska ha på morgondagens födelsedagsfest och efter att ha iakttagit smått, smått snödamm yra in genom vindsfönstret när vindarna tar i. Efter detta, är händerna kalla som is, och fingertopparna utan känsel. Då, då är det bra fint att komma in i värmen i lägenheten igen, in i hyacintdoften, och värma fingarna på en glas te som doftar chai. Och njuta av kombinationen av en chailatte och en apelsin.

© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: malin

Åh! Låter som att du också har en alldeles underbar snöyra omkring dig!

Jag ska försöka skriva dig ett brev, men än har jag inte börjat. Tid är nog lite av en bristvara just nu med hemflytt och allting så jag hinner inte riktigt med, men snart. Snart! ♥

2009-12-17 @ 18:36:42
URL: http://svagstyrkeskratt.blogspot.com
Postat av: Pysselninjan

Jag och D har gjort en trailer;



http://www.youtube.com/watch?v=Tc_oIDMKKNU



Kolla kolla! :D

2009-12-18 @ 00:18:57
URL: http://www.pysselninja.se

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0