mozartkugeln och ett klapprande hjärta

ett klapprande hjärta när jag ser min lilla chef från jobbet jag hade i 5 månader som finanskrisen och allt crap sedan förstörde. han stod utanför ica när jag skulle dit, och ett hej känns som lite för lite, så jag stannade till. kändes väldigt konstigt att få frågor ställda från honom om hur det går med jobb och sådär. frågor om vad jag gör för något. men, han är trevlig. och ingenting är ju hans fel direkt.

jag ska äta kneipp och grillad kyckling med creme fraiche till som lite kvällsmat. och istället för de där jäkla semlorna som haft fight i mitt huvud hela dagen, så köpte jag en påse chips. jag kände att just idag, just idag får jag unna mig för, jag känner mig lite nedstämd faktiskt. men lite glad blev jag när jag såg att det fanns mozartkugeln i lösvikt. underbara mozartkugeln. de äkta, har jag för mig. och det kändes att de färdats en bit. de var inte riktigt sådär färska, marsipanen och nougaten var inte riktigt sådär mjukt som det ska. men smaken. gott var det!

nu ska jag diska. sen äta. och se på tv eller film.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: fanny

men gumman, du får mer än gärna komma hit. alltid välkommen :) vi kan ju bestämma någon dag om du vill? vad jag blir glad ska du veta! du är en sån himla mysig person. jag gillar verkligen dig :D muffinsarna är klara. men jag har inte smakat :) får smaka sen till filmen, annars orkar jag inte middagen :P vad gör du ikväll? puss!!

2009-01-31 @ 18:30:24
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: fanny

jahaa. jag fick för mig att du bodde här i stockholm :D då kunde jag ju hjälpt dig med bussremsa om det vore så! annars hade det ju varit jättemysigt om du kom (: vi ska nog se meet dave idag. såg ju aldrig den häromkvällen! den verkade bra :D vad ska du göra ikväll? :) alex är klar med golvet snart, så jag ska stoppa in pizzan som står klar för ugnen! hoppas du mår bra! :) puss&kram

2009-01-31 @ 19:12:42
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: fanny

haha gulle dig, jag tror aldrig att man kan bli eller vara för snäll. och du är riktigt snäll du med ska du veta. snälla människor uppskattar jag verkligen! plus att snälla människor kommer långt i livet! oroa dig inte för jobbet. ju mer du oroar dig, desto mer kommer du antagligen inbilla dig själv att det inte löser sig. tro mig när jag säger att när det rätta jobbet för dig kommer, så kommer du få det! allt löser sig tillslut! du kanske kan knäcka extra som barnvakt? vi har en sida här som heter grannar.se tror jag.. vet inte om det är bara runt om i stockholm, eller hela sverige. där finns det mängder med extra jobb. en lite hjälp kanske? :) kanske jag också skulle kolla på :P låter som en jättemysig kväll gumman! va gott med chips och chocklad :D vi ska mumsa muffins ju.. sen har vi lite godis kvar från bion igår ;D lördagar är goda! haha. puss&kram! ps. det är många av mina vänner som vill ha min hjälp.. men jag fattar inte varför :P jag kan hjälpa dig via nätet ju :) vad har du för stil?

2009-01-31 @ 19:29:11
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: fanny

börja med att tänka på vad det är för stil du vill ha, tex. stilrent, med raka linjer, mycket grått, vitt, svart osv. ja, modernt helt enkelt.. eller femtiotal? prickiga tapeter, en secondhand soffa och massa olika färger? eller lantligt? mycket vitt, romantiskt och spets? eller mörkt med skinnsoffa, mörka tapeter osv..`? finns oändligt med stilar.. försök komma på vilken du är.. och sen bestämmer du dig.. vi hade stilrent i våran förra lägenhet, men då var det mycket ek.. sen när vi flyttade ville vi ha ljust och valde de flesta möblerna i vitt. jag ser det såhär. så länge man trivs så är det ju bra. man behöver inte följa inredningstrenderna slaviskt. på så sätt blir det så opersonlig i slutändan. att köpa en möbel bara för att ha just ett soffbord tex, tycker jag är att slösa pengar man ist kunde spara för att köpa det där bordet man verkligen ville ha. då är jag hellre utan soffbord tills jag har dom där pengarna :P och om man iinte har mycket pengar, så tar det ju lite extra tid, men då kan man se det så här:" nu har jag extra mycket tid på mig, och nu kan jag kanske hitta ett soffbord som är ÄNNU finare" förstår du? :) man måste alltid se allt ur den positiva synvinkeln! annars gräver man bara en grop för sig själv. nu pratar jag inte bara inredning såklart.. utan allt i livet. ist för att du ska gå runt och må dåligt över att du inte har ett jobb just nu, så kan du tänka "gud va skönt, nu har jag chans att vila upp mig och träffa min familj hur mycket jag vill och ha tjejkvällar med mina kompisar" ju mer positivt du tänker, desto bättre kommer du må och sen kommer du ha det där jobbet fortare än vad du hade räknat med! lita på mig!



om det är någonting är det bara att prata med mig! massa kramar!

2009-01-31 @ 20:01:40
URL: http://pinkpills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0