9 saker som får mig att må bra


-  att spela kort med en god vän, stänga ute vinter- och höstmörkret med vänskap och fladdrande värmeljus-lågor, och mellan teklunkarna tala om allt mellan himmel och jord.

-  att jag har någon som talar om för mig hur bra jag är, som älskar mig för den jag är och som håller om mig om natten

-  vara ensam hemma och ligga nerkurad under täcket i soffan och se en fin film och för en stund önska att jag var  en roll i en fantastisk handling

-  få fina komplimanger av människor jag aldrig tidigare mött

-  skratta tills det gör ont i magen och man får svårt att andas

-  att tänka på hur många fantastiska vänner jag har, som gör mitt liv till något som är fantastiskt fint

-  att sitta i soffan på Artillerivollen och se på elden i kaminen och tänka på hur annorlunda livet plötsligt blev, tänka på hur stolt jag är över mig själv att jag tog steget

-  musik, akustiska gitarrer och skön stämsång, långa pianofingrar som smeker över tangenterna och skapar melodier

-  att fotografera, mitt sätt att delta i den kreativa världen







Vad får dig att må bra?




© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Ems

Men aaaw :( och JAG har Johannapannacravings...big time! <3

2010-11-03 @ 16:38:22
URL: http://thepiecesofme.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sött..

Tror lätt man kan få den till grannlandet. Man kunde t.o.m. välja norskt språk på den o norska namnsdagar typ..

2010-11-03 @ 17:57:48
URL: http://sofosia.blogg.se/
Postat av: Ems

Men jösses amalia vilken fantastisk idé! Nyårsfirande i Kristiansand låter som ljuv musik i mina öron <3

2010-11-03 @ 19:01:31
URL: http://thepiecesofme.blogg.se/
Postat av: M

Chai assam och ett choklad te från Åsö är helt klart favoriterna. Annars går friggs grönt te fläder samt citron ingefära åt snabbt här hemma. Men dax att bunkra upp med fler sorter.. Hösten och vintern är den tid jag dricker te övriga årstider blir det mest kaffe.

2010-11-03 @ 19:27:40
URL: http://tidvatten.blogg.se/
Postat av: Malin;

många av de punkterna du skrivit ner är även med i min lista; att skratta tills man får kramp i magen är nog det finaste som finns, synd bara att det inte händer oftare.

annars blir jag alltid glad när jag är ute och promenerar och så kommer det en sådär jättejättebra låt på radion (som jag förövrigt alltid lyssnar på; promenad utan musik är som kanelbullar utan kanel) och jag går i takt med musiken, låtsas att jag är huvudrollen i musikvideon och bara känner mig störst, bäst & vackrast.



svar; jag avundas ändå hörredu, även om jag kanske inte behöver vara avundsjuk (bara för att du ska tycka att det är lite kul och häftigt, ehe).

Dock har du mycket rätt i att jag också en gång, förhoppningsvis om inte allt för lång tid, dra iväg (dock kanske inte till norge) och leva i en rosa bubbla ett tag. Jag hoppas det iallafall.

och; 'the sky is the limit' ungefär. har man drömmar så kan man komma någon annanstans än furuvik, sverige.



Vart har du tänkt att resa vidare senare någonstans? När pengarna finns?

kram!

2010-11-05 @ 14:04:07
URL: http://hallonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0