Dofterna från polkabakeriet

Jag önskar att man kunde dela med sig av övriga intryck än de man ser och förmedlar med bild. Istället får jag bevara dem i mitt minne och plocka fram dem en dag då allt känns tungt. Minnas dofterna från polkabakeriet, livetonerna från södra teaterns tak som hördes ända från Katarina kyrka. Minnas kvällsolens varma strålar och utsikten över Djurgården. Dofterna av våffla som vilade i gamla stans smala gränder. Luftballongerna som sakta seglar ovan solnedgången. Och samtalen, som med vissa vänner känns så enkla och självklara, där ingenting är krystat eller svårt.

© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Clara

fina bilder! och vilken mysigt text, känner igen mej direkt som stockholmare

Svar: Tack, vad glad jag blir för dina ord!
Johanna

2012-07-13 @ 23:08:03
URL: http://bohemhoe.blogg.se
Postat av: Ninni - Foto & Vardag

Härliga bilder =)

Svar: Tack och tack!
Johanna

2012-07-15 @ 12:28:09
URL: http://ninnzanlee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0