Tillbakablick till år tjugohundraåtta

Jag läser inlägg ur min gamla blogg. Här får ni göra samma sak tills jag är hemma igen, på söndag kväll! Nu åker jag iväg och jobbar. Ha en fin kväll mina vänner!





2008-01-13
"och stativet är på G i hallen, skorna står redo. håret är sprayat och fastsatt med hårspännen. rebecca kirrar den varma chokladen, halsduken är slängd runt halsen i en fart och den är svart och vit, rutor. Bob Hansson ligger och säger Hallelujah liksom på stolen bredvid min säng, han säger det bredvid lampan. i grönt. och genom en röd och lustigt formad högtalar säger lars winnerbäck att han hugger i sten, och att han sakta börjar se en kontur. av armar och ben. i diskhon  väntar prickig servis och  ölglas på att bli mindre smutsiga och diskstället är redan fyllt. kalendern som ska förändra mitt liv 2008 har inte hunnit skänka mig så mycket förändring än, ändå vet jag redan att 2008 är en nystart och allting kommer bli okej. alla människor fortsätter prata och svamla runtomkring mig, i vågor. men ingen, ingen, ingen kan ha en aning om vad jag känner för dig & dig & dig. förhoppningsvis är det positivt, i alla fall om dig & dig & dig. kanske talar någon om för dig att det är abstrakta ting som gäller i år och det är liksom så jag skriver nu. abstrakt i kubik. kommer du ihåg när det regnade och vi liksom sprang med påsar på huvudet? det hjälpte inte så mycket, men vi skrattade i alla fall, mycket. det är så 2008 ska bli. kanske gör jag saker till ingen nytta, men jag ska ha kul. jag ska skratta och vara mig själv. jag ska göra vad jag känner för. om jag vill skylla allting på fullmånen ska jag göra det. anser jag att vattnet i mitt glas ska vara grönt så ska jag köpa karamellfärg nästa gång jag handlar, och färga det grönt. går jag och pratar om att jag ska vinna pengar så ska jag köpa en lott och se om jag vinner. ingenting händer om man inte själv tar tag i det."




2008-01-20
"det enda jag kan är att skriva abstrakta inlägg på bloggen, dricka mängder med te och varm choklad på mysiga fik i inomhusvärme och mjuka fåtöljer eller stolar som får en rumpa att somna inom kort. jag kan drömma om sommaren med sol och klarblått vatten, att sträcka ut handen och röra sand och nästan moln. jag kan höra hur vinden sliter i träden och säger åt dem att buga sig för ingenting och vem är det som ska niga? jag kan skratta högt åt lustiga klipp på youtube och jag kan snyfta till hur löjliga små saker som helst och gärna till OC. jag kan låta stålringar möta varandra och håret snurras på ett finger och kanske dricka mig mätt på drickyoghurt med smak av hallon & blåbär, och av multivitamindryck. Jag kan lyssna på miss li, regina spektor, lars winnerbäck, maia hirasawa, alanis morissette, björk, tupelo honeys, timo räisänen m.fl och tänka på hur grymma och helt otroligt bra de är och bara önska att jag kunde ha en liten del av det de har. man skulle säga att jag kan göra nästan vad som helst, men när det gäller att skriva en låttext (framförallt på engelska - vilket är det språk jag vill sjunga på!) så är jag helt jävla nollställd. fantasin står på noll när jag sitter och låter fingrarna smeka keyboardens tangenter. men kanske vänder det någon dag? jag är ju trots allt bara nitton år, när jag är tjugotre kanske jag är bäst och helt klockren och kanske älskar alla mig då. (förmodligen inte, men jag har hört att drömmar ska vara bra!)"



2008-02-03
"Jens Lekman sjunger om en fredagsnatt at the drive-in bingo. Stabbing Westward sjunger om ett liv som är Wasted. Nancy Sinatra sjunger "Bang, bang, he shot me down. Bang, bang, I hit the ground". Ungefär så skulle man kunna säga kanske. "Bang, bang, he shot me down" På olika sätt liksom. Jag lyssnade på snarkningar i natt, och på ett förflutet, och medan snarkningarna existerade så tänkte jag lite. Och hostade. Jag kysstes i natt."




2008-12-26
"Jag skriver om en kvinnas konturer mot en strikt vägg, och om hennes uppfattning om stadsrus och om dagliga möten med olika mänskligheter. Några sidor i A5-storlek varje kväll innan jag somnar. Det är ett av sätten jag fördriver tid på här i skogen."




© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: malin

Joo, jag ser fram emot januari och min nya skola. Men innan dess ska jag ha en alldeles underbar jul och den där julkänslan börjar faktiskt smyga sig in lite försiktigt nu... Här om dagen skickade min mamma en lussekatt med posten till mig. Gissa om jag blev lycklig. Jag tror att allting kommer bli bra.



Lägenheter i Göteborg är dock nästan omöjliga att få tag på och de som finns är alldeles för dyra för att jag ska ha råd med dem, men vi får se hur det blir...



Min nya vän går på samma skola som jag och jag lärde känna honom genom min kompis. Sedan visade det sig att vi båda tyckte om Bob Hund och sedan hittade vi mer gemensam musik. Nu har han introducerat mig för vad som blivit min nya favoritlåt. Fast egentligen är det inte alls min typ av musik... Jag är hemskt glad att vi lärde känna varandra, fast vi har bara känt varandra i ungefär två veckor.



Åh, det låter hur fint som helst! Nej, visst kan det vara svårt att beskriva glädje och sånt som egentligen betyder någonting i ord. Det är så lätt att skriva som hur det känns att vara ledsen, men jag tror att stenar är mer konkreta och lättare att identifiera än massa flygande saker som sprider sig i kroppen. Och att leva i nuet låter klokt, kära du. Det är något jag är alldeles för dålig på. Men vad har du funderat på för skola?



Åh, julkonsert! Det låter underbart och glögg ur temuggar låter nästan ännu underbarare! Tänk vad fint med julmusik och snötäckta gator! Och knäck och miljoner miljoner pyttesmå glödlampor!

Den artonde är inte alls långt bort.. Allting går så himlans fort!



Jag kan skriva dig ett brev! Jag vill det verkligen. Och det gör ingenting om du svarar långsamt, jag gör också det ibland och ju längre väntan, desto gladare blir man ju när man väl får brevet, right?



All kärlek och julmys till tusen! ♥

2009-12-03 @ 21:51:30
URL: http://svagstyrkeskratt.blogspot.com
Postat av: Anonym

hehe men det lät ju bra då ändå:) nej tyvärr, tror inte det.. inte lätt såntdär ju:) vad skulle du helst vilja jobba med?

2009-12-03 @ 21:53:48
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Malin

du leker med ordet så otroligt vackert, bara så att du vet. och lite läskigt att du skriver om lasse w eftersom att jag just nu sitter och lyssnar på honom.



anyways, hur är det med dig? jag är superdålig på att svara på kommentarer och det gör att jag skäms, förlåt :$

2009-12-06 @ 21:01:43
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Mille

Första bilden var helt underbar!

2009-12-07 @ 19:49:28
URL: http://bigbabypop.blogg.se/
Postat av: Ida

vilka vackra tillbakablickar!

2009-12-07 @ 23:04:13
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0