Melissa Horn, Göta Lejon, Stockholm, 2009-12-09

Jag är nu officiellt skribent för musicstage.se. Min första ordentliga recension skrev jag av Melissa Horns konsert på Göta Lejon i onsdag, det var i huvudsak därför jag var i Stockholm. Känns grymt kul och jag hoppas på många fler konsertmöjligheter!

Här kommer ett litet smakprov ur recensionen. För att läsa hela, klicka här! Och det tycker jag verkligen att ni ska göra!



Melissa berättar för oss att hon en gång när hon skulle åka tunnelbana, iakttog ett hånglande par i rulltrappan. Hon berättade att Han blundade och såg passionerad ut, medan Hon sneglade åt sidan på mobiltelefonen som hon knappade på. Publiken började skratta, men det blev tyst igen när denna händelse ledde berättelsen vidare till att hon själv, Melissa själv - är rädd för att tala om saker ansikte mot ansikte. De här orden var presentationen av låten Lät du henne komma närmre. Här berättar hon om ytterligare en känslomiljö där de flesta har befunnit sig. Hon ger oss frågeställningen "Hur ska man älska någon som har älskat någon förut?" En formulering av den fråga man ständigt hör omkring sig.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Karin

mm riktigt mysigt och vackert med snö:)

2009-12-12 @ 19:26:34
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: sara

Javisst :) kände att det var på tiden! Det är maddes katt. Hon blev allergisk så han fick flytta hit. Han är 4 år så han är vuxen :)

2009-12-13 @ 00:53:08
Postat av: Ida

tack!



jag läste recensionen du hade skrivit, du skriver så känsloladdat, jag önskar verkligen att jag hade köpt biljetter när de fortfarande fanns. verkar som att det var en fin upplevelse!

2009-12-14 @ 18:37:35
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0