"Det här är Johanna, vår fotograf!"

"Jag lägger upp fler bilder senare..."  sa jag igår. Tji fick jag! Hela kvällen gick verkligen åt till redigering av bilderna. Men då tänkte jag "Jag lägger in bilder innan jag cyklar upp mot stan i morgon..."   Tji fick jag, även där! Kl 8.15 ringde klockan, och jag somnade om. Kl 9.00 ringde Niclas och ville ha upp mig snarast möjligt. 9.35 var jag på plats med kameran. Jag befann mig då hos en konstnär som ska föra in sina konstverk i en fotobok, han ville därför ha mycket dokumenterat. Så, mina bilder med namn + hemsida ska få synas i hans bok.

Efter dessa klockslag rullade det bara på. Idag var det enbart jag och Niclas som fanns tillgängliga för att täcka upp hela city, och det hände grejer överallt! Vi var överallt på en och samma gång kändes det som. Redan efter två dagar i kultursammanhang, känner jag mig så virrig som alla kulturmännniskor ser ut. Det är en enda röra. Men det är lustigt - trots all stress och förvirring så trivs jag. Jag trivs så otroligt bra och jag vill fortsätta stressa fram med cykeln på gågator, jag vill fortsätta höra kulturmänniskorna på Örebro konsthall (och Niclas + medarbetarna i Kreativa byrån) presentera mig och säga  "Det här är Johanna, vår fotograf!". Jag vill fortsätta möta spännande personligheter. (Konstnärer är otroligt intressanta, och dessutom väldigt öppna och lätta att prata med!) Jag vill befinna mig i den här händelsen en hel evighet. Det är humörshöjande och jag far och flänger som en dåre. Men jag mår så bra!

Eftersom det bara var jag och Niclas idag så fick jag täcka upp med filmkamera också. (Första gången ever som jag filmar något seriöst - jag hoppas det blev bra...)  Så på några ställen blev det dåligt med foton - det får jag täcka upp i efterhand, fotona ska upp på hemsidan - Open Art är uppe till slutet av september.







Det dyker upp mer bilder. Jag lovar. På gårdagens konst, på dagens konst. På detaljer och färdigsammansatta konstverk. Det kommer, när tiden finns!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Niclas Lindahl

Aw vad fin du är som uppskattar att vi presenterar dig för alla konstnärer. Du är ju våran fotograf! :)



Bäst bäst bäst!!

Tack för att du velat vara med och hjälpa till.

Utan dig hade det inte gått de här dagarna.

Tack <3

2009-06-11 @ 22:12:03
URL: http://www.niclaslindahl.com

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0