Brandie Carlile - The Story


(Klicka på bilden och se den i en storlek där den visar sig från sin bästa sida..)


Lager på lager, stickad tröja, röd kappa. Regndroppar mot ansiktet, för en sekund trodde jag att det var snö - blev glad när jag insåg att så var inte fallet. Karin stod i gathörnet Norrgatan/Markgatan. Regnpromenad till Ekershallen, lovestorys där vi gick på den gula höstmattan. Olja, euroshoppers toapapper, Creme Bonjour, Satsumas, Saltiner. Min egna invite till te hemma hos Karin. Regnmönstrade fönsterrutor, te, myströjor. Gitarr och sång. Kombinationen som slår allt, och som skapar välmående. Hallelujah, Creep, Falling Slowly, Anna Ternheim. En fotograferande Johanna - med fotot ovan som resultat. Vad som väntar i höst: gitarr&sång-kvällar. Fotopromenad. Jag står fast vid att beslutet att stanna kvar i Sverige, är det bästa jag någonsin tagit. Åh vad jag ska stormtrivas i Örebro i höst. Och i vinter.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: karin

väster is the shit, again! ;D

2009-10-11 @ 23:33:18
URL: http://kaboff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0