Staden glittrar kallt

De satt i hörnet av bussväntsalen. Satt på elementen som värmde i höstrusket, satt på bänkarna, satt på golvet. Drömmarna var sedan länge kastade i gruset, deras ord släpades i gruset de lämnat efter sig. Cigaretter. Vaga minnen. Svordomar. De tre saker de yttrade sig om. Skygga blickar från oss andra, vågar inte se in i deras pupiller. Vågar inte se in i deras värld. Rädda att de inte har något annat än sorg och problem. Rädda att de ska se in i djupet av oss. Rädda att de ska komma fram och tala med oss, i bussväntsalen. Rädda egentligen utan anledning - men att leka med blicken i golvplattornas mönster - det är enklare än att yttra sig, öppna upp och använda sitt ordförråd.

Regnet utanför faller oavbruter, bilarnas sken reflekteras i miljontals regndroppar. Staden glittrar kallt. Människor med vardag och familj skyndar förbi under paraplyer. Hem till sin son och dotter, lätta kyssar i pannan. Hem till sin respektive som hälsar välkommen med en flyktig kyss samtidigt som maten står på spisen.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Sofia i London

sv: jo jag förstår.

tack för din fina komplimang, du skriver oxå jättebra!! xx

2009-10-20 @ 19:47:23
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: sandra

det du skriver handlar om dig och dina rädslor. jag blir jätteledsen och jättearg när du skriver om "oss", för det är inte så, alla känner inte som du. jag menar inte att jag vet och har rätt, men människorna i hörnet av bussväntsalen är varken mer eller mindre av något än någon annan. de är människor. inte mer sorg, inte mer problem, bara människor. och du kanske blickar skyggt, men att skriva att alla därinne gör det är så himla fult. elakt och fult. för jag är säker på att någon tänkte något annat än "hoppas de inte pratar med mig, ser på mig". någon kände säkert något i hjärtat utan att tänka "där sitter DE DÄR". jag hoppas att du aldrig nånsin skriver något sånthär igen. i såna fall, skriv om dig. att blanda in "oss" i din skitkassa människosyn är så jävla fult. jag skulle hellre prata med människorna i hörnet än dig. alla dagar.

2009-10-20 @ 22:38:33
URL: http://trottoarenochduvorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0