He’ll bring coffees in a paper tray From Isobel’s Café

Citaten nedan, är tagna ur låtar som finns nära mitt hjärta! Klicka på citaten, och låtarna öppnas i spotify. Lyssna, njut och ge sedan dina favoritcitat till mig!



"I ought to stay in bed
He’ll bring coffees in a paper tray
From Isobel’s Café
Making breakfast in my kitchen
We will start the perfect day
The almost perfect day
"               
Bryce Kulak



"Vi sätter oss ner
Utan ett ord
Som så många gånger förr,
du beställer ett glas vin och jag en kopp te
"               
Melissa Horn



"This is how it works
You're young until you're not
You love until you don't
You try until you can't
You laugh until you cry
You cry until you laugh
And everyone must breathe
Until their dying breath
"              
Regina Spektor


"Vem kysste Elin bakom ryggen på Marie
Var det den store poeten som hon var förälskad i
Fanns det en plats i hennes värld för två
Snälla skicka ett vykort för jag undrar så
"               
Håkan Hellström

© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: malin

Hejsan kära du.

Nej, det är så att jag redan flyttat. Till Lysekil. Och trivs inte alls särskilt bra. Jag flyttade hit för att läsa marinbiologi i augusti, men inser nu att det förmodligen var fel val. Jag trivs åtminstone ganska bra i själva staden och min lägenhet eller vad man ska kalla det är mer eller mindre fantastisk, men jag har mycket lite gemensamt med människorna här och skolan tråkar långsamt ihjäl mig. Så nu lever jag i ovisshet angående vad jag ska ta mig till härnäst, då att flytta hem igen inte är något alternativ för mig. Men jag lever på hoppet om att allt löser sig i sinom tid helt enkelt!



Åh, så bra! Det måste kännas fantastiskt att ha något konstant och fast. Men vi hoppas på det där fantastiska jobbet!

Och så det här med kärlek. Ständiga bekymmer... Att det aldrig kan vara lätt.. Men who needs boys anyway?



Och vet du? I din lista här fanns låtar jag inte trodde det var någon mer än jag i hela välden som var förälskad i! Om du bara visste hur glad jag är att du också tycker om dem! Och det är mycket jag aldrig hört. Me like. Hursomhelst så ser jag hemskt mycket fram emot din lista, men känningen stress eller så. Jag har all tid i världen ♥



När det blir vinter ska jag åka skridskor på dem. Vattenpölarna alltså.



Kärlek.

2009-10-26 @ 22:32:58
URL: http://popsong.blogg.se/
Postat av: Ida

tack! ja vi har haft en jättemysig kväll! :)



verkligen fina rader du citerat!

2009-10-26 @ 23:18:58
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/
Postat av: Elina

På Rostahemmet.

2009-10-27 @ 11:11:07
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: Melinda

Regina Spektors citat lät lockande. Måste lyssna!



Här får du ett som jag gillar:



"hands down

i'm too proud for love

but with eyes shut

it's you i'm thinking of

but how we move from A to B?

it can't be up to me

'cause you don't know

eye to eye

thigh to thigh

i let go"

- Lykke Li



http://open.spotify.com/track/6PZDPg3dZgJkNL6nVMUB4b

2009-11-02 @ 19:57:29
URL: http://metrobloggen.se/mindy

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0