Inspiration och kvalitetsmys

Det är så härligt med de dagarna då man känner sig inspirerad. Idag har jag gjort klart en uppgift i kursen fotografi - visuell kommunikation, en uppgift som jag skjutit på ungefär 5 månader. Varför? Bara jag tar tag i en sån grej, en uppgift som inte är större än denna var gör jag klart på en timme när jag väl kör igång. Självdisciplin var det. En grej jag måste bli bättre på. Eftersom jag älskar att skriva har jag nu sökt en distanskurs till våren. Kreativt skrivande. Det tror jag kan bli fantastiskt bra, ett sätt att pusha mig själv till att skriva mer!


Idag kom vår vän Julian hit, han hade hyrt filmen Rent. Både han och Anna har sett den ett flertal gånger, Julian har till och med spelat en roll i den i en uppsättning på hans skola. För mig var det första gången jag såg den. Tre stycken uppkurade i en tvåmannasoffa och en filt över oss alla. Varm choklad, te och mörk choklad med citron. Och så snön och kylan utanför, och brasvärmen här inne. Trivsamt!

© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: M

Hmm, där påminde du mig om att jag faktiskt förträngt den kursen.. Gick den förra hösten, och gav upp ungefär halvvägs. Kanske borde ta tag i den .. men fick aldrig grepp om uppgifterna.

2010-11-10 @ 08:50:39
URL: http://tidvatten.blogg.se/
Postat av: J som i Johanna

Gud vad mysigt det lät :)

2010-11-10 @ 08:51:14
Postat av: Sofia

To day for you tomorra fo mee..



Åh jag bara fullkommligt älskar det!

Note to self: ladda ner och ha på datorn. Alltid.

2010-11-10 @ 12:14:47
URL: http://sofosia.blogg.se/
Postat av: M

Får se om jag orkar ta tag i kursen bara. Känner att dagarna springer i väg. Men ska nog kolla igenom lektionerna..

2010-11-10 @ 16:00:12
URL: http://tidvatten.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!



Oj vad mysigt! JAg kommer gång på gång tillbaka till filmen chocolat i tanken. Den känns riktigt mysig såhär års. Läste även uppföljaren Karamellskorna. Höstmysigt. Mkt choklad. Vad är det för kurs du sökt? Jag är själv sugen på att göra nåt helt annat och sökte därmed en skrivarlinje till våren. Men denna distanskurs lät inte dum! vAr går den? Jag har verkligen också dragit på fotoshoppandet! Och nu inser jag att det jag tidigare lärt mig börjar falla i glömska! Inte bra alls.



Kram

2010-11-11 @ 11:43:02
Postat av: Petra

Haha! Å vad bra. Jag loggade in på photoshopkursen och bara testade göra tentan precis nyss. Å det gick vägen!!! Glad glad glad!!!

Bra att du påminner om såna saker. Nu är det bara slutexaminationen kvar. Du tipsade ju om att jag kanske kunde göra nåt med kajakturen. Det kanske blir så.



Ha de fint!

2010-11-11 @ 12:04:53

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0