Minnen och tillbakablickar

Sofia sände denna låten till mig idag och talade om att hon fällde en tår för alla vår missade duett-tid. Och jag kan lova att det gör jag också. Som jag saknar alla sångtillfällen vi upplevt tillsammans. Körövningarna med snygga stämmor och härlig klang (2006 och 2007 var fantastiska kör-år), Luciatåg, Österrike-resorna vi fått uppleva tack vare kören. Där handlade allt inte bara om fantastisk sång, utan om saker och platser som alltid kommer finnas i minnet. Alla stunder hemma i min lägenhet i Örebro då vi stått och sjungit nostalgistämmor. Din gudfars (?!) kalas, då vi sjöng nostalgistämmor i ett partytält utan någon som helst akustik. Saknar allt som har med sången att göra, gymnasiet var en underbar tid sångmässigt - sånglektioner varje vecka, kör 2 eller 3 gånger i veckan - beroende på hur många körer jag var med i för tillfället.





© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Awwi så fint!

Men herreminge vilka bilder.

Kan ju lugnt konstatera att vi nog va dom där nördiga choire chicks som de pratar om i American Pie :P

2010-11-17 @ 10:43:30
URL: http://sofosia.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

svar: mitt bästa te? vilken otroligt svår fråga! jag kan nog inte ens svara, för det är så pass varierande. återkommande favoriter är dock forest fruit, kustfägring och citron/ingefära. just nu är jag insnöad på skogsbär, och ibland smakar rabarber/grädd himla fint. det är ju helt och hållet vad man är sugen på. ditt bästa?

2010-11-17 @ 21:45:07
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0