Paraplyer, stamgäster och ord om en morgondag

Idag pratade jag med stammisgubbarna, om vädret och om förr. De berättade lite om förr. Serverade dem kaffe som vanligt. De blinkade åt mig som vanligt. Norges motsvarighet till Anders Bagge (utseendemässigt) drack sprite och kände igen mig som gäst från akustisk söndag. Ute föll regnet hela dagen, över torget gick ett fåtal människor med paraply och snabba steg. Idag har varit en fin dag på jobbet, har gått och småsjungit och serverat med ett helt äkta leende på läpparna.




Min darling kom nyss hit med en minipizza och två sorters tutti frutti till mig, innan han sen gick vidare till en vän för att spela tv-spel. För mig blir det en tidig kväll. Imorgon blir det konsert på eftermiddagen, och på kvällen har vi en sen inflyttningsfest.

Och här är låtar som alltid kommer påminna mig om Kristiansand.
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Taack!

Den är från gina tricot. Det är väl norskt förresten?

2010-11-13 @ 17:17:25
URL: http://sofosia.blogg.se/
Postat av: M

Fint skrivit!

2010-11-15 @ 11:44:32
URL: http://tidvatten.blogg.se/
Postat av: kristina

vilken underbar bild på din header!

2010-11-15 @ 21:29:49
URL: http://melodyofyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0