Första delen av kapitlet om Oslo

Okej, efter en dyster bussresa på fem timmar kom jag till min nya hemstad. Igår. Kände mig bortkommen och liten. Såg på ett rum, i en lägenhet med härliga tjejer, rökelsedoft och te. Flyttade in två timmar senare. Nu sitter jag här idag, ett dygn senare. Har hunnit med att vinna 50 kr på FLAX, dricka te, gå på secondhand-marknad och söndagsöppna secondhand-butiker, åkt trikk och buss och blivit van till det, packat upp hälften av mina grejer (andra hälften är kvar där jag var inneboende i fyra timmar), gått runt i området där jag bor (och gått vilse), sett några avsnitt av Sex and the City, ätit billig thaimat sittande på en bro. Allt känns nog egentligen ganska bra. Bara lite förvirrande fortfarande. Men det BLIR helt topp, och det är väldigt spännande att bo i en storstad!
© Ingen kopiering av mina bilder är tillåten utan mitt tillstånd!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh det låter så coolt och spännande. Stolt att du vågar!

2011-08-29 @ 21:45:50
URL: http://sofosia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Tips: ta dig inte tid att kommentera med reklam
eller ställa frågor som har NOLL relevans
till innehållet i inlägget
- de kommentarerna raderas ändå på en gång.


Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina ord:

Trackback
RSS 2.0